12.8.13

Pavłova czekoladowa z limonkowym kremem i kiwi

Beza bez dodatków wypieka się świetnie, jest wysoka i piękna , za to składniki typu mączka migdałowa, orzechowa, czekolada, kakao powodują niestety opadanie bezy i z moich bezowych doświadczeń uważam, że wszelkiego rodzaju dodatki nadają się ale do bezowych blatów czyli do przekładania bezy kremem... wtedy beza jest bardziej sztywna, nie kruszy się tak i jest stabilna, natomiast Pavłova musi pozostać Pavłovą bez żadnych zbędnych dodatków i taką właśnie Wam polecam tu i tu ... nie twierdzę, że nie należy robić eksperymentów bo trzeba próbować, jak najbardziej lecz próbując kilkanaście razy dodać do bezy mąkę migdałową masa strasznie opadała i robiła się zbyt rzadka by wypiec porządną bezę Pavłovej więc postanowiłam dodatki od teraz pozostawić do makaroników i bezowych blatów :)








Pavłova czekoladowa  z limonkowym kremem i kiwi
przepis własny

Składniki:
  • 160g białek ( najlepiej schłodzonych )
  • 300g cukru ( używałam zwykłego )
  • szczypta soli
  • 1 łyżka octu winnego
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 100g startej na drobno gorzkiej czekolady
  • 250g mascarpone
  • sok z jednej limonki
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 250ml ubitej na sztywno kremówki
  • 5 szt kiwi
  • świeże listki mięty do dekoracji
Białka ubić na sztywno z solą, następnie powoli dodawać cukier (bardzo powoli) gdy białka będą sztywne, puszyste i lśniące należy dodać ocet i mąkę, miksować wtedy już tylko do połączenia się składników. Wsypać startą czekoladę i delikatnie wymieszać szpachtułą, wyłożyć na papier do pieczenia i wstawić do nagrzanego pieca (170'C) na 10 min, po czym zmniejszyć temperaturę do 110'C i piec przez godzinę. Wyłączyć piec i zostawić bezę do ostygnięcia - nawet przez noc.
Mascarpone połączyć z cukrem pudrem, dodać sok z limonki i wymieszać do połączenia składników, następnie szpachtułą wmieszać ubitą na sztywno kremówkę i wyłożyć na zimną bezę.Owoce obrać ze skórki, pokroić na plastry i wcisnąć w masę kremową, posypać wierzch świeżą miętą i podawać ;)
Smacznego!

19 komentarzy:

  1. jaka ona wspaniała! i pomysł niekonwencjonalny:D bo zawsze Pavlova z wiśniami...a tu limonki i kiwi:D moje smaki, więc zapisuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. beza pięknie zwieńczona koroną z kiwi, cudownie to wygląda! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zbieram obecnie swoje moce przerobowe i odwagę aby upiec bezę czekoladową :) Twoje wskazówki są bardzo pomocne i mam nadzieję, że uda mi się upiec coś zjadliwego. "Baletnica" na zdjęciu wygląda zachwycająco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie jest lekko ale jak się uda będzie satysfakcja:)trzymam kciuki:)

      Usuń
  4. Nigdy nie piekłam czekoladowej Pavlovej, a jest to jeden z ulubionych deserów mojej rodziny. Musze im zaproponować taką wersję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wow, jak smacznie <3

    zapraszam do siebie na smaczne pesto :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam, super przepis:)

    http://domowe-wypieki.com/konkurs/konkurs-do-wygrania-kolorowe-slomki-do-napojow-oraz-papilotki-na-muffiny/ - ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W NASZYM LETNIM KONKURSIE

    OdpowiedzUsuń
  7. ja chętnie spróbowałabym kawałek :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda apetycznie! Interesujący przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  9. O tak - wygląda bosko. Szalejesz ostatnio w towarzystwie baletnicy dość często jak widzę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Podpatrzyłam krem limonkowy, wypróbowałam i podlinkowałam ;)
    Dziękuję za pomysł!
    http://www.josia.pl/2014/01/bezy-pavlovej-z-kremem-limonkowym.html

    OdpowiedzUsuń
  11. 160 g białka to ile szt. Jaj ok 6 ?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji