15.2.16

Sałatka owocowa ze szpinakiem i sezamowym dresingiem

Nie ma to jak na śniadanie wykwintna owocowa sałatka ze świeżymi liśćmi szpinaku i miodowo sezamowym dresingiem! Taka naszła mnie dzisiaj ochota na coś bardzo lekkiego...patelnia poszła w ruch, uprażyłam garść orkiszowych płatków i sporą łyżkę białego sezamu...zajrzałam do lodówki i od razu wiedziałam, że to będzie to! Zdrowy, lekki posiłek od rana to chyba podstawa, której zasadniczo nie stosuje z powodu intensywności dnia, tygodnia i miesiąca. Trudno dostosować mi dietę o takiej jakiej marzę, nie zawsze też rodzina chce jeść to co ja i z braku czasu robi się to co zjedzą wszyscy. Dzisiaj samotnie spędzając przedpołudnie mogłam zaserwować sobie wszystko to co zamarzę i jest...pyszna, lekka, orzeźwiająca sałatka ze zdrowymi, pełnymi błonnika dodatkami.
Sałatka owocowa ze szpinakiem i sezamowym dresingiem
przepis własny

Składniki:
  • 1 duże twarde jabłko
  • 1 pomarańcza hiszpańska
  • 2 sycylijskie pomarańcze
  • 1 banan
  • plaster świeżego ananasa
  • garść świeżego szpinaku
  • 1 mały granat
Składniki: dresingu
Wszystkie składniki dresingu zmiksuj w mikserze  na gładki sos, pamiętaj by dodać sok z filetowania pomarańczy.

Składniki: dodatki
  • garść płatków orkiszowych
  • łyżka białego sezamu
Przygotowanie:
Najpierw upraż na suchej patelni płatki orkiszowe, przesyp je do czystego naczynia i na tej samej patelni upraż sezam. Odstaw.
Wydrąż nasiona granatu,odfiletuj pomarańcze nad miseczką, sok przyda się do dresingu. Pokrój jabłko, ananasa oraz banana. Całość przełóż do dużej miski, dodaj garść szpinaku i wymieszaj delikatnie by nie podusić zbytnio liści. Polej przygotowanym dresingiem, ponownie wymieszaj i przełóż do miseczek. Posyp uprażonymi płatkami orkiszowymi oraz sezamem i podawaj.
Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji