10.8.13

Spaghetti arrabiata

Do powstania tego dania przyczyniła się moja miłość do makaronów, mała Gosia, która obdarowała mnie pysznymi pomidorkami oraz firma Kupiec, która przesłała dla mnie paczuszkę z makaronami...dzięki czemu mogłam przygotować pyszne spaghetti arrabiata, które uwielbiam :) Dziękuję za prezenty:)) Arrabiata przeważnie podawana jest z penne w różnych wersjach smakowych...często tylko z pomidorów i papryki dlatego jest uważana za przystępną cenowo potrawę. Ja uwielbiam czosnek, kapary i oliwki więc niemożliwością było ugotowanie sosu bez tych właśnie składników, szczególnie że wyjątkowe podkreślenie smaku dają kapary - bez nich dla mnie nie ma arrabiaty! 




Spaghetti arrabiata
przepis własny

Składniki:                                                                                             


  • Makaron spaghetti Mamma Mia 
  • 1kg pomidorów
  • 2 cebule
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 łyżka kaparów
  • garść czarnych oliwek
  • garść świeżego oregano
  • pęczek świeżej bazylii
  • drobno posiekana papryczka chili
  • świeżo starty parmezan
Makaron ugotować zgodnie z przepisem na opakowaniu.
Pomidory sparzyć, obrać skórkę i pokroić w kostkę. Cebulę pokroić na drobno i podsmażyć na oleju z oliwek, dodać czosnek oraz pokrojone pomidory, które dalej smażyć bez przykrycia do zredukowania płynu. Gdy nasze pomidory nabiorą konsystencji sosu, dodajemy drobno pokrojone kapary,chili, oregano i bazylię pozostawiając odrobinę do dekoracji wierzchu. Ścieramy na tarce parmezan, ugotowany makaron dodajemy do sosu i mieszając podgrzewamy. Przekładamy na talerze, posypujemy parmezanem i dodajemy czarne oliwki + resztę ziół.
Smacznego:)



19 komentarzy:

  1. Poproszę troszeczkę! Uwielbiam takie smaki, koniecznie wypróbuję!

    Pozdrawiam i zapraszam do Siebie:http://simplydelicious.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygada przesmakowicie ;)))) Uwiebiam spaghetti ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. smakuje wybornie, nie można nie zrobić w sezonie pomidorowym arrabiaty :)

      Usuń
  4. Pięknie się prezentuje i na pewno pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam makaron! Pyszna kombinacja smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Prezentuje się smakowicie :) Gosiu wpisuję na listę "do przygotowania" :) POzdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Witaj
    Czy takie spaghetti można przyrządzić bez czosnku ?

    OdpowiedzUsuń
  8. Ooo, nie wiedziałam, że Kupiec produkuje również makarony. U mnie arrabiata zawsze ze spaghetti :) Bardzo lubię ten sos.

    OdpowiedzUsuń
  9. A pomidory mogą zostać z pestkami? Czy należy je usunąć?

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda pysznie, ale to nie arrabiata �� Arrabiata to prosty sos z pomidorów, ostrej papryki i czosnku, kapary i oliwki zmieniają go w jakąś wariację na temat. Proszę zaznaczać takie rzeczy w postach, smakowi to niczego nie ujmie, a nie będzie wprowadzać zamętu. Pozdrawiam i życzę smacznego ��

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji