sobota, 7 listopada 2015

Maślano waniliowe bułeczki z kruszonką w cyklu "Wypiekanie na śniadanie "

W tych bułkach można się zakochać i uzależnić! Pierwsza rozkrojona zjedzona zachłannie z masłem, kolejna z konfiturą z granatów a kolejna z Nutellą ... a dupa rośnie! Bułeczki szybkie w przygotowaniu chociaż ja tradycyjnie nie robiłam zaczynu, zmieszałam wszystko razem, wyrobiłam i odstawiłam do wyrośnięcia na godzinę... później tylko formowanie i kolejny rozrost :-) Kto nie piekł, ma jeszcze czas do jutra!

Maślano waniliowe bułeczki z kruszonką w cyklu "Wypiekanie na śniadanie "
przepis pochodzi z blogu Pracownia Wypieków

"Składniki: na ciasto
  • 600 g mąki pszennej
  • 20 g świeżych drożdży (lub 1 łyżeczka suszonych instant)
  • 40 g cukru
  • 50 g masła
  • 1 jajko
  • 240 ml mleka
  • 1 łyżeczka esencji waniliowej

Kruszonka:

  • 50 g miękkiego masła
  • 50 g mąki
  • 50 g drobnego cukru
  • 2 łyżki płatków migdałów, pokruszonych

Do posmarowania: jajko roztrzepane z 1 łyżką wody


 Zrobić zaczyn: wymieszać drożdże z odrobiną cukru i mleka, odstawić do rośnięcia na kilka minut.
Mleko lekko podgrzać, wymieszać z masłem, cukrem i solą. Kiedy lekko przestygnie, połączyć z jajkiem. Dodać mąkę wymieszaną z zaczynem.
Wyrobić gładkie ciasto. Pozostawić przykryte w temperaturze pokojowej na 1-1,5 h aż podwoi swoją objętość.

Z ciasta formować małe okrągłe bułeczki o średnicy ok. 3-4 cm, układać je w okrągłej formie wyłożonej papierem do pieczenia, zostawiając między nimi ok. 2 cm odstępy. Przykryć wilgotną ściereczką, odstawić do wyrastania na 30-40 minut.
Zrobić kruszonkę: wszystkie składniki połączyć w miseczce do konsystencji grudek.
Wyrośnięte bułeczki posmarować jajkiem, posypać kruszonką.
Piekarnik nagrzać do 200 st C.
Wstawić bułeczki i piec 15-20 minut, do zrumienienia."
Piekły ze mną następujące osoby:

22 komentarze:

  1. Bardzo smaczne, to moje pierwsze pieczenie :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne te Twoje trójkąciki! Dziękuję za wspólne pieczenie. Pozdrawiam Asa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu bardzo dziękuję i do kolejnego :-)

      Usuń
  3. Pikne zdjęcia, jak zawsze! Zjadłabym z Nutellą :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacja! Dziękuję za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszne i pachnące bułeczki, dziękuję za wspólne wypiekanie i do kolejnego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alina cieszę się, że znowu się spotykamy przy piekarniku :-)

      Usuń
  6. Oj można można....się uzależnić, dzięki za wspólny raz Gocha :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się na każde wspólne spotkanie.. czasami nie mam czasu ale kiedy go mam zawsze chcę być z Wami :-) dzięki!

      Usuń
  7. Wspaniałe i pyszne bułeczki, dziękuje za wspólne śniadanko :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja również kochana dziękuję :-) do kolejnego razu myślę :-)

      Usuń
  8. Fajnie sie prezentują, takie posklejane :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Gosiu piękne i pyszne:) U mnie dziś już kolejne upieczone:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudne i pyszne! Dziękuję za wspólne pieczenie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bułeczki przednie, najlepsze takie ciepłe z odrobiną dżemiku.
    Dziękuję za wspólne pieczenie. Do następnego razu!

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam takie buleczki musze upiec moze sie udadza,

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...