23.8.17

Bezglutenowe fit ciasto daktylowe z jeżynami bez cukru

Nie no, to ciasto jest dla mnie bezcukrowym, bezglutenowym hitem, serio! Gdy zrobiłam ciasto, jego  konsystencja wydawała mi się nieco luźna, przypominała papkę dla dzieci z jabłek, taką wiecie jak w słoiczkach dla niemowląt ale raz kozie śmierć pomyślałam i przelałam do blaszki. Był to bardzo dobry wybór bo ciasto upiekło się pięknie, jest bardzo lekkie i jest tak wilgotne, że jedząc je ma się wrażenie, że je się mus! Nie dodawajcie żadnej dodatkowej mąki, nie pieczcie z termoobiegiem, niech ciasto dojdzie samo góra/dół i nie róbcie za wysokiej temperatury pamiętając, że każdy piekarnik jest inny i inaczej będzie piekł na podanej przeze mnie temperaturze! Każdy kto upiecze to ciasto będzie zadowolony, wiem to!

Bezglutenowe fit ciasto daktylowe z jeżynami bez cukru
przepis własny

Składniki: na blaszkę 25cm
  • 150g suszonej figi
  • 150g suszonych daktyli
  • 1 starte na grubych oczkach jabłko
  • 200g wody z moczenia daktyli
  • 150g stopionego masła
  • 4 jajka
  • 250g mąki orzechowej ( wystarczy zmiksować ulubione orzechy na proszek )
  • 2 duże łyżki mąki kokosowej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • garść płatków migdałowych
  • 6 kostek czekolady 72% + 2 łyżki wody kokosowej lub mleka
  • jeżyny 
Suszone owoce zalej wodą i odstaw do napęcznienia, poodcinaj z fig twarde końcówki, z daktyli usuń pestki i przełóż owoce do szklanej miski blendera kielichowego. Dolej 200g wody po daktylach i zmiksuj pulsacyjnie na gładką pulpę.  Jajka zmiksuj mikserem na pianę tyle ile się maksymalnie spienić uda, następnie dodaj do nich pulpę daktylową oraz starte jabłko, dolej masło i delikatnie przemieszaj. Przesyp mąkę orzechową oraz kokosową i proszek i ponownie przemieszaj do połączenia się składników. Wylej ciasto do formy, rozsyp na wierzchu jeżyny, posyp płatkami migdałowymi i piecz do suchego patyczka bez termoobiegu w temperaturze 170'. U mnie trwało to 60 minut. Odstaw do ostygnięcia, zrób czekoladowe kleksy ( kostki roztop i dodaj wodę, wymieszaj ) i podziel do kawy. Smacznego!


4 komentarze:

  1. Ciekawe połączenie daktyli i jeżyn. Wygląda pysznie... Dziękuję za dołączenie do akcji kulinarnej Jeżynobranie 2017. Pozdrawiam 😃

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurcze będę musiał poczekać pół roku na sprawdzenie tego przepisu. ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji