24.8.17

Papryczki w octowej zaprawie

Zaczęło się pakowanie warzyw i owoców do słoików by cieszyć się ich mocą, smakiem i aromatem gdy zasypie nas śnieg - oby tak nie było ale lepiej mieć czym się pocieszyć! Papryczka prawie tradycyjna ale z delikatnym cytrynowym aromatem - nie ma co przesadzać z kaffirem bo jest dość intensywny po zamknięciu na dłużej! Mam nadzieje, że nie tylko ja wzięłam się za wekowanie :-)
Papryczki w octowej zaprawie

Składniki: na 2 słoje
  • 800g zielonej długiej papryki
  • 4 szalotki
  • 4 papryczki chili
  • 6 ząbków czosnku
  • 4 łyżeczki gorczycy
  • 1 szklanka octu winnego
  • 500ml wody
  • kilka liści kaffiru
  • łyżeczka soli
 Przygotuj wcześniej słoiki, najlepiej wyparz w gorącej wodzie i osusz w piekarniku nagrzanym do 120'. Paprykę umyj, osusz i  poupychaj w słoikach, dodaj do każdego po dwie szalotki przekrojone na pół, chili, i czosnek. Zasyp gorczycą, wciśnij liść kaffiru, który nada delikatnego cytrynowego aromatu. Wodę z solą i octem zagotuj, zalej papryki w słojach i zamknij. 
Dla dobrego zakonserwowania ustaw słoiki w garnku z wodą i pasteryzuj przez 15 minut w temperaturze 90°C. Wyjmij z garnka i odstaw aż do wystygnięcia – nie odwracaj słoików do góry dnem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji