10.1.17

Sałatka Cezar z chrupiącym boczkiem

Kolejna mega cudowna niespodzianka od Smaki Południa :-) Parmigiano i tarki rozkochały moje serducho na zawsze 😍z tej oto okazji powstała najlepsza sałata..sałata cezara którą uwielbiamy i za którą jesteśmy w stanie się pobić! Wersji Cezara jest kilka, u mnie z kurczakiem i chrupiącym boczkiem chociaż jednak wszyscy zdecydowanie okrzyknęliśmy, że boczek jest nam tutaj zupełnie niepotrzebny! Kolejna wersja pewnie będzie z jajkiem :-)
Sałatka Cezar

 Składniki: u mnie 4 porcje

  • główka sałaty rzymskiej
  • 2 piersi z kurczaka
  • 8 plastrów boczku wędzonego
  • 1 łyżeczka kapar + do dekoracji talerza
  • 1/2 szklanki majonezu
  • sok wyciśnięty z połowy cytryny
  • 1 mała łyżeczka musztardy Dijon
  • 2 ząbki czosnku
  • 50g anchois w oliwie
  • parmezan starty do dekoracji talerza
  • sól, pieprz,
  • kilka kromek tostowego chleba
Chleb tostowy pokrój w kostkę, skrop oliwą z dodatkiem ząbka czosnku i przełóż na blaszkę wyłożoną papierem do wypieków. Piecz grzanki około 15 min w temperaturze 180' aż nabiorą chrupkości.

Mięso oczyść z błon, osusz i przełóż na rozgrzaną patelnie, oprósz solą i pieprzem i podsmaż aż się zrumieni najlepiej lekko dociskając do patelni. Odstaw by odpoczęło i pokrój na plastry. Boczek przyrumienić na suchej patelni na chrupko.

Kapary, anchois, czosnek, sok z cytryny, musztardę i łyżkę majonezu  przełóż do blendera i zmiksuj na gładką masę, następnie połącz masę z pozostałym majonezem i wymieszaj.

Postrzęp sałatę rzymską w palcach, przełóż do większego naczynia, dodaj sos cezara  oraz plastry kurczaka i wymieszaj do połączenia delikatnie. Przełóż sałatę na talerze, udekoruj wierzch chrupiącym boczkiem, posyp kaparami, grzankami oraz zetrzyj na wierzch parmezan. Podawaj! Smacznego!

3 komentarze:

  1. pyszna! nieczęsto jadam boczek, ale w takie mrozy zapotrzebowanie mojego organizmu na tego typu rzeczy wzrasta więc z pewnością by mi smakowało!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja osobiście stosuję dietę biegacza, dlatego musi być pożywnie i lekko. Taki przepis idealnie sprawdzi się dla mnie na kolację! Super! Kurczak dostarczy niezbędnego białka, a pieczywo (zamienię na to z pełnego ziarna) - węglowodanów, które mają istotne znaczenie po wysiłku. Przyspieszają regenerację i uzupełniają glikogen. Dzięki!:) Skorzystam!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. wspaniała paczuszka! doskonałe produkty-zazdraszczam:) sałatka musiała smakować, czuję to:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji