18.5.20

Risotto ze szparagami

Nie pierwszy raz sięgam po #vegetanatur bulion warzywny dlatego dzisiaj nie zastanawiałam się ani chwili by moje risotto było #inpirowanenatura ! Ostatnio mam tyle czasu i tyle chęci by przebywać w kuchni, że chyba tym razem nie przeoczę w pełni sezonu i skorzystam ze wszystkich możliwych nowalijek. Kocham wiosnę, kocham lato i kocham jeść :-)


Risotto ze szparagami

Składniki:

  • 200g ryżu do risotto
  • cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • 40ml białego wina
  • 1l wody
  • 2 kostki bulionu warzywnego Vegeta Natur
  • 3 łyżki masła
  • 20g startego parmezanu
  • pieprz świeżo mielony
  • pół pęczka świeżego koperku
  • 1 pęczek zielonych szparagów
Szparagi obierz, usuń zdrewniałe końcówki, przekrój na pół, pozostaw główki na boku a drugą część szparaga potnij na plasterki. Przygotuj bulion, zagotuj wodę i dodaj kostki warzywne Vegeta Natur, zamieszaj i odstaw. Na patelni roztop łyżkę masła, dodaj plasterki szparagów i podsmażaj aż zmiękną, można podlać odrobiną bulionu. Przełóż podsmażone szparagi do miseczki i na tej samej patelni podsmaż posiekaną na drobno cebulę. Gdy się zeszkli dodaj czosnek i jeszcze przez chwilę podsmażaj. Następnie dodaj ryż do risotto, przez chwilę podsmażaj tylko z cebulą i czosnkiem aż ryż stanie się szklisty, podlej winem i poczekaj aż się wchłonie. Gdy ryż wchłonie całkowicie wino zaczynamy podlewać bulionem warzywnym Vegeta Natur. Czynność powtarzamy do wykorzystania bulionu. Przed dodaniem ostatniej chochli bulionu dorzucamy podsmażone szparagi a także odłożone wcześniej główki i dopiero podlejmy bulionem. Chwilę jeszcze gotujemy, dodajemy parmezan, odrobinę pieprzu oraz posiekaną zieleninę i mieszamy do połączenia składników. Przekładamy na talerz, dekorujemy zieleniną, odrobiną ciętego parmezanu i podajemy :-) Smacznego!



Przepis bierze udział w konkursie #durszlakXvegetanatur

20 komentarzy:

  1. Uwielbiam ryż więc dla mnie będzie to super potrawa.Jeszcze nie jadłam a wygląda rewelacja

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten przepis wygląda na dość prosty i tak smaczny, że szkoda nie spróbować. Zawsze używasz tylko zielone szparagi, czy białe też mogą być?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ryż uwielbiam pod każdą postacią,teraz zobaczę jak smakują ze szparagami które też uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepis dość prosty i smakowicie wygląda ,osobiście zrezygnowałem z wina bo dzieci będą jadły.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ryż uwielbiają u nas wszyscy domownicy, szparagi również .Taka kompozycja jak najbardziej mi odpowiada .Ładnie kontrastuje na talerzu .

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny nie skomplikowany przepis Szparagi uwielbiamy wszyscy ,ale pod taka postacią będą robione po raz pierwszy .

    OdpowiedzUsuń
  7. Bez dwóch zdań to pyszne danie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale żałuję, że nie trafiłam na Twój przepis już w zeszłym roku! No nic... muszę cierpliwie poczekać na szparagi, które wręcz kocham i z wielką przyjemnością spróbuję Twojego risotto:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Też kocham lato i nowalijki, a szparagi są u mnie na pierwszym miejscu.

    OdpowiedzUsuń
  10. Powiem tylko, że jak ktoś raz upichci to się zakocha w tej potrawie, a teraz jest sezon na szparagi. Przepyszne, polecam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda bardzo apetycznie. :) Na pewno smakowało jeszcze lepiej. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Szybkie i smaczne z moimi ukochanymi szparagami ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajny przepis. Szparagi pasują do takich dań :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ależ cudownie wygląda! Aż zgłodniałam, a jeszcze nie jadłam śniadania ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda naprawdę pysznie! Na pewno spróbuję i ja!

    OdpowiedzUsuń
  16. สมัคร pg slot สมัครสมาชิก เพื่อรับความสนุกสนานที่กำลังจะเกิดขึ้นอย่างไม่เคยสัมผัสมาก่อนกับ pg slot เว็บสล็อตออนไลน์ที่กำลังมาแรงที่สุดในปีนี้ กับเกมสล็อต

    OdpowiedzUsuń

  17. I must spend a while learning much more or figuring out more.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji