31.5.16

Młoda botwina na bulionie warzywnym

Idealna letnia zupa, nawet gdy jest gorąco! Uwielbiam chłodniki ale tą zupę mogę jeść trzy razy dziennie :-)
Uroki wiosny powalają mnie na kolana..od jakiegoś czasu pomieszkuję sobie na ukochanej działce, wstaje o świcie i już mam plan...ostatnio nagminnie zrywam płatki dzikiej róży, przebieram te najlepsze i ucieram w makutrze na konfiturę..wypatrzyłam już czarny bez i zamierzam niebawem przygotowywać syrop. Tej wiosny i tego lata wykorzystam jak najlepiej potrafię uroki tych pięknych miesięcy i strasznie mnie to cieszy!






Zupa z młodej botwiny
przepis własny

Składniki:
  • 2 pęczki młodej botwinki
  • 700ml bulionu warzywnego
  • 5 młodych ziemniaczków
  • 2 łyżki czerwonego octu winnego
  • 300ml śmietanki
  • 50g masła
  • 2 ząbki czosnku
  • świeże gałązki koperku
  • sól, pieprz
 Botwinę oraz młode ziemniaki oczyścić i pokroić. Bulion zagotować, dodać pokrojoną botwinę, ziemniaki oraz przeciśnięty przez praskę czosnek,  gotować na małym ogniu aż warzywa zmiękną ale się nie rozpadną. Doprawić do smaku octem winnym, solą oraz pieprzem, dodać masło, zabielić śmietanką i na koniec oprószyć pokrojony świeży koperek.
Podawać gorącą! Smacznego :-)

3 komentarze:

  1. Taka zupa to jedno z lepszych kulinarnych wspomnień z przedszkola:)

    OdpowiedzUsuń
  2. trzeba korzystać z sezonu bo botwinka super!

    OdpowiedzUsuń
  3. młode buraczki nadal w sprzedaży i można zupkę ugotować :) ona nie tylko smakuje ale też pięknie wygląda. Ciekawa jestem czy znany jest Wam temat oczyszczania wody domowym filtrem kuchennym? Ja miałam tak niesmaczną wodę, że założyłam sobie filtr polskiej firmy Fitaqua, gdyby ktoś "wyczuwał" w swojej herbacie lub zupie głównie smak rurociągów...warto pomóc sobie takim filtrem, zmiana smaku wody jest ogromna i taka botwinka smakuje botwinką a nie np. chlorem

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji