6.6.14

Lody miętowo limonkowe

Dziś piękna pogoda..dziś więc lody! Lekkie lody mocno limonkowe na bazie mleka sojowego przypominające sorbet. Bardzo proste w przygotowaniu...jedyne dziesięć minut i lody gotowe do mrożenia! Kto się skusi?
Lody miętowo limonkowe
przepis własny

Składniki:
  • szklanka świeżej mięty
  • 1/4 szklanki miałkiego cukru
  • sok z 3 limonek
  • szczypta soli
  • 430ml mleka sojowego
Wsyp do rondelka cukier, sól i listki mięty.  Wlej mleko sojowe i doprowadź do wrzenia tak by cukier całkowicie się rozpuścił. Ostudź do temperatury pokojowej. Mieszankę przecedź, dodaj sok z limonki i połącz składniki mieszając. Napełnij foremki do lodów,zmroź je około godziny i dopiero wciśnij patyczek. Lody mrozimy co najmniej 4 godziny.
Smacznego:)

11 komentarzy:

  1. Pycha :-) z chęcią wypróbuję :-) uwielbiam miętkę:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lody aż kuszą, sama jestem fanką przygotowywania podobnych łakoci w domu. Z pewnością wypróbuje przepis. Mam tylko jedno pytanie. W jaki sposób wyciągnąć lody z foremki tak by nie wyszedł mi sam patyczek? Próbowałam ostatnio, ale albo lody za mocną przylegają do ścianek, albo są za miękkie i pozostają w środku, kiedy patyczek wychodzi. Z góry dziękuję za odpowiedź!

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej. ..obawiam się że twoje lody były słabo zamrożone dlatego źle się wyciagaly! Ja wkladam foremke z lodem do gorącej wody i szybko wyciagam. ..wtedy foremke ściągniesz idealnie *)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł. Mniam muszą byc orzeźwiające. Ja wczoraj popelnilam sorbet truskawkowo-bananowy. I do tego jeszcze light bez cukru. Zapisuje Twój przepis na upały!

    OdpowiedzUsuń
  5. Małgosiu ja się skuszę na taki deser :) nadciągają upały i lody będą idealne.

    Pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji