9.6.14

Pierogi leniwe z truskawkami i miętowym sosem

Letnie pierogi w kształcie kwiatuszków z truskawkami to najlepszy obiad w świecie! idealnie smakuje z orzeźwiającym miętowym sosem... aż chce się jeść! Takie dania uwielbiam najbardziej :-) Dziś zaczynam truskawkowo i myślę sobie, że truskawkowo u mnie będzie jeszcze przez jakiś czas zatem zapraszam do odwiedzania mojej skromnej stronki :-) U mnie dziś pachnie...testuję mega dobry sernik i nie mogę doczekać się aż wyjdzie z pieca ale przepis niestety dopiero po RD, w którym zamierzam wziąć udział tego roku więc również zapraszam do śledzenia informacji gdzie i kiedy można będzie zjeść coś w mojej jednodniowej restauracji a właściwie piekarni:) ściskam weekendowo i do kolejnego posta:-) na pierogi koniecznie się skuście!
Pierogi leniwe z truskawkami i miętowym sosem
przepis własny

Składniki: na ciasto pierogowe
  • 500g sera półtłustego
  • 1 szklanka pszennej mąki
  • 2 jaja
  • szczypta soli
  • garść truskawek
 Składniki: na sos miętowy
  • garść świeżej mięty
  • 2 łyżeczki miodu
  • sok z jednej limonki
  • 125ml śmietanki kremówki
Wszystkie składniki umieścić w blenderze i zmiksować.

Przygotowanie:
Ser zemleć lub włożyć do misy malaksera i zmiksować na gładką masę, dodać żółtka dalej mieszając, dodawać po trochu mąkę zmieszaną z solą.Ubić białka na sztywną pianę, następnie dodać je do masy serowej delikatnie mieszając. Podzielić ciasto na trzy części, z każdej zrobić wałek i ciąć na kawałki grubości ok 2 cm, następnie każdy kawałek spłaszczyć dłonią i wykrojnikiem do ciastek ( u mnie kwiatek ) wykroić pierożki. Z ciasta które pozostanie jako odpad zrobić kolejny wałek i postąpić tak samo do wykończenia składników. Zagotować wodę z odrobiną soli w dużym garnku i partiami wkładać kluski gotując na małym ogniu do wypłynięcia.
Smacznego!

2 komentarze:

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji