22.6.12

Domowy burger

Domowy burger z sosem czosnkowo pieprzowym
przepisu Rafała

Składniki: na 4 burgery
  • 400g mięsa mielonego od szynki
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 mała papryczka chili
  • sól, pieprz do smaku
  • 4 bułki hamburgerowe z sezamem
  • 4 liście sałaty
  • garść rukoli
  • 3 ogórki konerwowe
  • 1 duży pomidor
  • 4 gałązki rozmarynu
  • odrobina szczypiorku
Sos czosnkowy:
  • 50ml majonezu dekoracyjnego
  • 50ml jogurtu greckiego
  • 5 ząbków czosnku
  • łyżka zielonego pieprzu w zalewie (roztartego w moździerzu)
  • sól, pieprz do smaku
Wszystkie składniki dobrze ze sobą wymieszać i odstawić na co najmniej 1 godzinę dla uzyskania najlepszego smaku.

Przygotowanie burgerów:
Mięso wymieszać z czosnkiem, solą, pieprzem oraz drobno posiekaną papryczką chili.
Rozgrzać patelnię grillową (u mnie żeliwna), spryskać ją oliwą i smażyć z obu stron burgery aż pojawią się na nich odciśnięte pasy grillowe.
Bułki opiec na patelni, każdą połówkę bułki posmarować sosem czosnkowo pieprzowym, położyć liść sałaty, burgera, pomidor, plastry ogórka, szczypiorek oraz kilka liści rukoli.Wierzch udekorować kleksem sosu czosnkowo pieprzowego oraz gałązką rozmarynu.
Smacznego:)
     
     

17 komentarzy:

  1. absolutnie doskonały domowy burger! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda baardzo zachęcająco:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Domowy to ja najchętniej.
    Pyszny widok!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no ja również taki najchętniej, przynajmniej wiem co jem:)

      Usuń
  4. też sobie czasem robimy takie domowe hamburgery, tylko że z dobrej wołowinki:) twój wygląda bardzo apetycznie!:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a takie wołowe też robiliśmy ale nie chciało mi się robić zdjęcia:))

      Usuń
  5. Nie ma, jak to domowe ! Tez czasem robię. Twoje super wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie przepadam za mielonymi, ale takie burgery zdecydowanie do mnie mówią, wręcz wołają "ZJEDZ MNIE". Eh! Kusisz dziewczyno :)
    -----------------------------------
    Zapraszam:
    Para w kuchni.
    Na turystyczny szlak!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zrób, zrób są pyszne! ja przepadam ale za takimi domowymi, kiedy to zmieli się samemu mięso:)

      Usuń
  7. Bardzo zainteresował mnie sos czosnkowy, podoba mi się dodanie zielonego pieprzu, myślę że jest pyszny.
    Pozdrawiam
    konesersmaku@blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Niskokaloryczny burger - strzał w dziesiątkę dla moich dzieci, które uwielbiają jeść takie dania poza domem :) Teraz przygotuje im alternatywę, zobaczymy czy im posmakuje bo jak dla mnie świetna sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pewnie niejedna restauracja amerykańska mogłaby pozazdrościć tego przepisu. Wiele osób potrafi samodzielnie gotować. Jest to duża oszczędność pieniędzy, kiedy sami w domu gotujemy nasze potrawy. Czasem jednak chcemy pójść do restauracji, po to, aby spróbować nowych smaków lub żeby spotkać się ze znajomymi. W takiej sytuacji warto wybrać restaurację z kuchnią jak najbardziej uniwersalną, na przykład restaurację amerykańską.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji