22.9.17

Carpaccio z buraków z orientalną salsą mango i grillowaną makrelą

Moje ulubione smaki...mango, pieczony słodki burak i grillowana ryba :-) Powoli widać nadchodzącą jesień ale ciągle jakoś nie dopuszczam do niej myśli więc grilluję rybę udając, że siedzę na kocu, w pełni słońca na ogrodzie i zajadam się pachnącą rybą :-) Ryba pachnie to fakt ale już nie tak jak z grilla, jednak zjadam kęs po kęsie i się delektuje. Salsa z mango idealnie pasuje do pieczonych buraków!


Carpaccio z buraków z orientalną salsą mango i grillowaną makrelą

Składniki:

  •  1 świeża makrela
  •  2 pieczone buraki
  • 1 mango
  •  łyżeczka startego imbiru
  • pół małej chili
  • sok z jednej limonki
  • garść świeżych listków kolendry
  • mikro listki buraka
Przygotowanie:
Mango obierz, pokrój na plastry a następnie w kostkę. Przełóż do naczynia i dodaj sok z limonki, posiekaną drobno chili, imbir oraz kolendrę. Odstaw. Buraka pokrój na plastry, następnie ułóż na talerzu tak by plaster nachodził na plaster. Na środek buraków wyłóż salsę mango i odstaw.
Makrele opłucz, osusz ręcznikiem papierowym, oprósz solą, do środka włóż kilka plastrów zimnego masła i grilluj na mocno rozgrzanej płycie do grillowania. Grillowaną makrelę ułóż na salsie z mango, posyp plastrami chili i udekoruj mikro listkami buraka.
Smacznego.


1 komentarz:

  1. O kurcze, no czegoś takiego to ja jeszcze nie jadłam - trzeba będzie spróbować!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji