4.12.12

Owsianka z prażonymi jabłkami i cynamonem

Ostatnio mam zachcianki :) Pora na śniadanie więc robimy owsiankę, jem tylko ja i Weronika bo reszta dostała długie zęby i uciekła! Faza na słodkie śniadania, słodkie obiady najchętniej i wszystko co słodkie to moje! Chodzą za mną naleśniki, placki ziemniaczane i pancakes, przeglądam zdjęcie na waszych blogach i ślinię się do ekranu :) Trzeba zacząć naleśnikowo plackowy tydzień przed świętami to zaczynam od owsianki:)
Owsianka z prażonymi jabłkami i cynamonem
przepis własny

Składniki:
  • 1/2 l mleka
  • 3/4 szklanki płatków owsianych górskich
  • szczypta soli
  • łyżeczka cukru
  • 2 jabłka
  • cynamon
  • duża łyżka miodu leśnego
  • 200g jogurtu greckiego
Przygotowanie:
Mleko zagotować z solą i cukrem, dodać płatki owsiane i gotować aż będą miękkie. Jabłka obrać, pokroić w kostkę, wrzucić do garnka, dodać miód i na malutkim ogniu prażyć do miękkości. Na końcu dodać cynamonu tyle ile lubicie ( u mnie 1/2 łyżeczki ) zamieszać. Przełożyć owsiankę do miseczek, nałożyć do każdej sporą ilość jabłek i polać jogurtem greckim, oprószyć dodatkowo cynamonem  i zjeść z radością!
Smacznego :-)

30 komentarzy:

  1. Ja zjadłabym...a moja reszta też by uciekła haha..

    OdpowiedzUsuń
  2. jami.. chyba jutro upichcę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. pomysł na udane śniadanko:))) też sobie ostatnio owsiankuję, ale bez nabiału:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pomysł zarąbisty na coś słodkiego...nie tylko owsiankę hehe

      Usuń
  4. A mój Mężczyzna bardzo zagustował w owsiankach, kaszkach itp. NA zachętę często na dno daję mu łyżeczkę masła orzechowego czy nutelli ;).
    Pyszna propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a nie próbowałam z nutellą, może być całkiem pycha! mój facet też zje owsiankę ale rzadko!

      Usuń
  5. Za mną ostatnio też chodzi wszystko co słodkie i mimo, że mam bardzo silną wolę to ciasteczek, naleśników, owsianek NIE POTRAFIĘ sobie odmówić..

    OdpowiedzUsuń
  6. A moze Ty, ten tego, spodziewasz sie i stad te zachcianki? :) A ja w zyciu owsianki nie jadlam. Uwierzysz? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie, nie...spokojnie ja mam takie fazy..jak się uprę na kuchnię turecką to działam tydzień..jak na placki to są co drugi dzień bo w domu wyzywają:) i takie tam!nie jadłaś? niemożliwe wręcz!

      Usuń
  7. jutro zrobię na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. klasyka smaku :) idealne na zimowe śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no tak bo jabłka to zimową porą szczególnie ale latem z malinami i migdałami albo z jagodą..niebo!

      Usuń
  9. jak ja kocham takie owsianki <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie przepadam za owsianką, ale są wydania, które chętnie zjem... ba nawet polubię. I myślę, że to mogłoby być jedno z nich :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Hmm.. A mnie zaintrygowało pierwsze zdanie tego posta... Naprawdę masz zachcianki??? Ja do swojej owsianki dodaję jeszcze posiekane orzechy laskowe, trochę ziaren słonecznika, sezamu i siemienia lnianego, oraz pokrojone w paseczki suszone śliwki i morele. Gotuję to wszystko na wodzie. Przygotowuję owsiankę wieczorem, z reguły dużą porcję, żeby wystarczyło na kilka dni, a później tylko podgrzewam na śniadanie i jem z miodem i z chłodnym mlekiem. Mniam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. spokojnie Monika:) u mnie faza słodkości, po prostu:) a ja nie lubię owsianki na wodzie, zdecydowanie mleko i tylko tłuste!

      Usuń
    2. :) To dokładnie odwrotnie niż ja, bo ja nie lubię owsianki na mleku :o)

      Usuń
  12. na ile porcji jest to teortycznie przewidziane?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji