29.4.16

Panna cotta z winnym rabarbarem i malinami

Nie ja wymyśliłam ten deser...znają go i kochają wszyscy smakosze słodkich deserów, w tym ja!
Panna cotta..to nic innego jak gotowana śmietana udoskonalona wanilią, odrobiną cukru i żelatyną a reszta zależy z pewnością do sezonu i naszej wyobraźni smakowej :-) Ponieważ chcę wykorzystać w pełni sezon rabarbarowy, dodałam go do ukochanej panna cotty, uwielbiam słodko kwaśne połączenia!


Panna cotta z winnym rabarbarem i malinami

 Składniki: na panna cottę
  • 1l śmietany 34%
  • 100g cukru
  • ziarenka z jednej laski wanilii
  •  5 listków żelatyny
Żelatynę moczę w zimnej wodzie.
Śmietanę podgrzewam z cukrem oraz wanilią. i dodaję namoczoną żelatynę, mieszam dokładnie i naczynie ze śmietanką przekładam do dużej miski z lodem. Gdy masa zaczyna gęstnieć, ponownie mieszam i przelewam do szklanek. Odstawiam na noc do lodówki.

Składniki: na rabarbar
przepis własny
  • 300g rabarbaru
  • 125g malin
  • 1/4 szklanki różowego wina
  • sok z jednej cytryny
  • 2 łyżki cukru trzcinowego
Rabarbar myję, nie obieram.  Przekładam na blaszkę, zalewam winem, dodaję sok z cytryny, posypuję cukrem i zapiekam około 15 minut w temperaturze 170' Powinien być miękki ale nie rozpadający się. Po upieczeniu rabarbar studzę i kroję na mniejsze kawałki. Przekładam razem z syropem winnym na wierzch panna cotty i dodaję maliny. Dekoruję miętą lub ulubionymi ziołami. Smacznego!

2 komentarze:

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji