20.9.14

Buraczany wegański burger

Lubię od czasu do czasu zjeść coś bezmięsnego ... dziś genialne burgery z ciecierzycy i buraków, całkowicie wegańskie cudo, delikatne i mięciutkie ... pachnące kuminem i zatarem, który uwielbiam! Niektórzy twierdzą, że burgery wegańskie to nie burgery i pewnie w jakimś sensie jest to prawda jednak kotleciki buraczane jak najbardziej można zastosować do wszystkiego co nam w głowie siedzi... burger był moją idealną myślą, jedyną w ostatnim czasie, a ponieważ chodził za mną również bezmięsny kotlecik to mam wszystko czego moja dusza pragnęła :-) o tak! idealna sprawa i nawet rodzina zaakceptowała nowego burgera :-) to mój sukces!
Buraczany wegański burger
przepis własny

Składniki:
  • 4 duże upieczone buraki
  • szklanka suchej ciecierzycy
  • 1 średnia czerwona cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • 2 łyżeczki arabskiej przyprawy zatar 
  • 1/2 łyżeczki mielonego kuminu
  • pęczek natki pietruszki
  • mała papryczka chili lub pół łyżeczki suszonych płatków chili
  • płatki owsiane do obtoczenia  
  • odrobina oleju do smażenia
  • sól, pieprz do smaku 
Sos pomidorowy: klik
Dzień wcześniej moczymy suchą ciecierzycę i pozostawiamy na całą noc. Buraki płuczemy i nie obierając zawijamy w folię aluminiową, wkładamy do nagrzanego pieca do 180' i pieczemy do miękkości około 30-40 minut.
Następnego dnia ciecierzycę,buraki, cebulę, czosnek,chili i pietruszkę  przepuszczamy przez maszynkę do mięsa, doprawiamy kuminem i zatarem oraz solą i pieprzem i odstawiamy do lodówki na co najmniej dwie godziny ale najlepszy efekt jest po nocnym chłodzeniu, wtedy masa nie rozpada się tak jak świeża. Formujemy burgery z masy i turlamy je w płatkach owsianych suchych. Rozgrzewamy patelnie z odrobiną oleju i układamy kotleciki smażąc z obu stron aż lekko się podpieką - dzięki temu będą trzymały formę :-)
Do burgera potrzebujemy kilka plastrów ogórka kwaszonego, pomidora, liście sałaty oraz rukoli, czerwona cebula, sos pomidorowy bądź ketchup oraz majonez ... ja użyłam jeszcze gotowego, gęstego sosu sojowego. Smacznego.

8 komentarzy:

  1. jakie pyszne burgery z buraczkami- idealne! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo apetycznie! :)

    Pozdrawiam
    ___________
    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie wgryzłabym się w takiego burgera :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bardzo apetycznie i zdrowo, inaczej niż te wszystkie burgery ociekające tłuszczem :)

    Będzie mi bardzo miło jeśli staniesz się unikalnym obserwatorem mojego bloga:
    www.blondivy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam burgery. Zacząłem je jeść we Wrocławiu, tutaj http://roadamerican.pl/burgery/. Od tamtej pory zacząłem robić burgery ze stekami w domu, które serdecznie Wam polecam! :)
    Zdecydowanie bardzo smaczna propozycja. Polecam wersję na ostro!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo pysznie brzmi ten przepis. Najlepsze jedzenie otrzymuje sie z najświeższych produktów. A jeśli sa one przechowywane w prawidłowych warunkach, wtedy mamy pewność, że jakoś przygotowanych posiłków bedzie najlepsza.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji