24.2.14

Groszkowo bazyliowa pasta z ricotty

Groszkowo bazyliowa pasta jest bardzo aromatyczna, polecam ją do pieczywa a nawet jako farsz do ravioli czy pierożków, myślę że fantastycznie by się sprawdziła także jako serek do sushi :) trzeba kiedyś wypróbować :)
Groszkowo bazyliowa pasta z ricotty
przepis własny

Składniki:
  • 250g serka ricotta
  • 200g mrożonego zielonego groszku
  • duża garść świeżych liści bazylii
  • 1 ząbek czosnku
  • kiełki groszku do dekoracji
  • sól,pieprz do smaku
  •  
Groszek blanszowałam ok 5 minut, po tym czasie go odcedziłam i przełożyłam do miseczki z lodowatą wodą by przerwać proces gotowania. Gdy groszek ostygł odrobinę odłożyłam do dekoracji,resztę umieściłam  w malakserze wraz z bazylią i czosnkiem i zmiksowałam bardzo dokładnie na pulpę. Dodałam zieloną masę do serka ricotty i wymieszała doprawiając do smaku solą i pieprzem. Przełożyłam do słoiczków Wecka i udekorowałam kuleczkami kiełkami groszku, oprószyłam wierzch kolorowym pieprzem.
Smacznego:)

8 komentarzy:

  1. Wspaniała :) i te zdjęcia ... :D cudne

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale mi smaka narobiłaś na tą pastę:-). Dzisiaj do mnie dotarł Vitamix:-), i od rana szaleję , więc to będzie kolejny przepis do zmiksowania:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale pyszności serwujesz Małgosiu...a zdjęcia są przecudne!! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam groszek:)! wspaniała pasta.. chętnie wypróbuję, bo jestem ciekawa smaku :)

    PS. Gdzie można kupić takie ładne słoiczki/szklaneczki?...jak ta na ostatnim zdjęciu:)

    OdpowiedzUsuń
  5. To moze być pyszne. I widzę, ze nie tylko mnie podobają się słoiki :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji