23.6.13

Grillowany łosoś z czarnym pieprzem i czosnkiem na zielonych szparagach

Rozleniwiłam się, to fakt...w pracy ukrop, ciężko pracować...w domu ukrop..ciężko się skupić i komu chce się piec czy gotować? zbieram jednak siły na prawidłowe funkcjonowanie i postanawiam zacząć blogowanie po długim urlopie, choć przydałby się kolejny:) Dziś zapraszam na najlepszego łososia na szparagach...najlepszego, ponieważ z rybami jestem na bakier a ten udał się wyśmienicie, do tego chrupiące szparagi, które uwielbiam!
Grillowany łosoś z czarnym pieprzem i czosnkiem na zielonych szparagach
przepis własny

Składniki: na 3 porcje
  • 400g łososia
  • czarny pieprz
  • 2 ząbki czosnku przeciśniętego przez praskę
  • sól do smaku
  • 1 pęczek zielonych szparag
  • drobno pokrojony szczypiorek
Sałata + dresing
  • mix sałat
  • kilka pomidorków koktajlowych
  • 3 łyżki oleju lnianego
  • 1 łyżka miodu wielokwiatowego
  •  1 łyżeczka sosu sojowego
  • 1 łyżeczka ziół do sałatek (Kamis )
  • sok z jednej cytryny
Składniki dresingu połączyć razem i zmiksować, odstawić do lodówki.
Wstawić wodę lekko osoloną  na szparagi.
Łososia podzielić na 3 porcje. Pieprz roztłuc w moździerzu, dodać czosnek i dokładnie wymieszać marynatę, natrzeć nią łososia i pozostawić na 15 minut w lodówce. Rozgrzać piekarnik lub jak u mnie elektrycznego grilla, włożyć płaty łososia i grlillować ok 10 minut. W tym czasie  na wrzątek wrzucić szparagi- blanszować je tylko 3 minuty ( będą chrupiące ), przełożyć do lodowatej wody i wyłożyć łyżką cedzakową do świeżego naczynia.
Na talerzu ułożyć przekrojone zielone szparagi, na nie wyłożyć garść sałaty i połówki pomidorków koktajlowych, polać łyżką dresingu i ułożyć gorącego grillowanego łososia, posypać szczypiorkiem i podawać.
Smacznego:)

22 komentarze:

  1. Ja uwielbiam takiego łososia
    ale z wygody jadam w http://sprintkielce.pl/

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie zawsze łosoś sie przykleja do grilla :( czy to elektryczny czy tez normalny.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś zrobiłam takiego łososia właśnie, ale z pieprzem cytrynowym. Niestety sypnęło mi się go nieco zbyt dużo i zepsuł cały smak ryby, a sam pieprz czułam jeszcze potem w żołądku przez dwa dni.

    OdpowiedzUsuń
  4. Idealnie wychodzi też na patelni grillowej, bardzo lubię go z tłuczonym pieprzem. Sprawdzony zestaw ze szparagami wypada przepięknie i z pewnością przepysznie. Nic dodać nic ująć.

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie danie do mnie przemawia, wygląda kusząco. Gratulacje.

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda zjawiskowo :) i na pewno nie gorzej smakuje ;)i jeszcze ten pieprz - dobry dla wszystkich na diecie :) aaa właściwie to czemu nei zgłosisz tego przepisu na ten konkurs o przepisach dietetycznych? (o tym mówię https://www.facebook.com/mojanowafigura/app_357466927710122) w sumie co ci szkodzi? wszystko juz masz gotowe, tylko kliknąć :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)pewnie i tak..ale już po konkursie:)

      Usuń
    2. coś ty! trwa dalej, sprawdź na fejsie, moja koleżanka bierze udział

      Usuń
  7. Ryby ... mniam. Niestety nie dla mojej żony. Ale może tymi szparagami bym ją skusił :) Z tym grubym pieprzem wygląda pięknie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie skusisz żony? niemożliwe aż! ale może szparagi faktycznie...działają jak afrodyzjak! :)

      Usuń
  8. muszę go zrobić :)wygląda tak pięknie!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji