13.4.13

Wieprzowina z imbirem i warzywami

Tym razem gotowałam ja :) w końcu kiedyś trzeba ugotować obiad w Weekend :) tym bardziej, że zapowiada się jak na tę chwilę całkiem przyzwoity, pogodny, trochę słoneczny:) takiego Weekendu Wam kochani życzę :)
Wieprzowina z imbirem i warzywami
 przepis własny
Składniki:
  • 300g szynki wieprzowej                                                                 
  • 2 cm świeżego imbiru
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 średni por
  • 1 mała zielona papryka
  • 1 mała czerwona papryka
  • 1 papryczka chili
  • 125g  bambusa w sosie własnym
  • 1 dymka
  • łyżka sezamu
  • 4 łyżki sosu sojowego jasnego
  • 2 łyżki oleju sezamowego
  • 2 łyżeczki cukru 
  • 1 łyżeczka płatków chili
  • 2 ćwiartki limonki
  • 1 łyżka mąki kukurydzianej
  • 200g ryżu długoziarnistego Parboiled (użyłam Kupca )
Mąkę kukurydzianą + 1 łyżeczkę cukru + 2 łyżki sosu sojowego wymieszać razem i odstawić.Szynkę pokroić w mniejsze kawałki, dodać do przygotowanej marynaty i odstawić do lodówki na ok 2 godzin. Imbir oraz czosnek pokroić na drobniutko, resztę warzyw pociąć na paski, por ukośnie na krążki.
Rozgrzać olej sezamowy w woku, dodać zamarynowane mięso i smażyć ciągle podrzucając, dodać drobno posiekany imbir oraz czosnek i dalej smażyć podlewając resztą sosu sojowego. Następnie dodać warzywa ( oprócz pora ), bambus (bez wody), resztę cukru, chili w płatkach oraz świeżą pokrojoną drobniutko. Na końcu dodać por i posypać sezamem. Chwilę jeszcze podsmażyć i podawać z ryżem ugotowanym na sypko,który na końcu spryskujemy cząstką limonki.
Smacznego :)



15 komentarzy:

  1. Uwielbiam świeży imbir i taką kuchnię. Chętnie bym zjadła Twoje danie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda bardzo apetycznie! Zdecydowanie muszę zrobić; )

    OdpowiedzUsuń
  3. danie pychotka :) a zdjęcia cudne !!

    OdpowiedzUsuń
  4. szkoda, że jestem taki ignorant w kwestii kuchni dalkiego wschodu. Chciałabym skrytykować, ale nie mam argumentów ;)

    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  5. hehe, ty też stałaś się tylko weekendową kuchareczką? uroki chodzenia do pracy:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie..czasem mi sie nie chcę z powodu tej pracy! dużo roboty jest i padam z nóg wracając do domu ale gotuję :) mam sporo nie dodanych zdjęć na blogu bo mi się nie chciało, bo zapomniałam itp :)

      Usuń
  6. wygląda pysznie :) chętnie wypróbuję przepis :) pozdrawiają bibelotyiszpargaly.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji