18.12.16

Pierniczki czy praliny...w klimacie światecznym :-)

Czas świąteczny już dawno się zaczął...pracując w gastronomii poświęcamy się świętom dużo wcześniej co skutkuje brakiem czasu a nawet i siły podczas przygotowań dla rodziny...Pierników w tym roku napiekłam się już sporo, udało mi się nawet skorzystać z fajnych warsztatów kulinarnych chociaż mega zmęczenie mówiło mi..nie idź, nie idź :-) jednak fajnie było i fajnie, że udało mi się przemóc i być ich uczestnikiem! Dziś kolejna dawka pierniczenia w domowym zaciszu, pyszne praliny i czas tylko dla siebie - idealnie jest mieć czas dla siebie, serio! Chociaż w tę wolną chwilę uraczyłam się sesją świąteczną, która trochę wprowadziła mnie w świąteczny klimat, zatem warto było :-)
Pierniczki z masłem orzechowo piernikowym

Składniki: na ok 50 cienkich pierniczków
  • 100g mąki pszennej T 650
  • 125g mąki razowej T2000
  • 50g masła orzechowego piernikowego
  • 150g miodu
  • 75g cukru pudru
  • 75g masła
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 30przyprawy do piernika
  • 1 łyżeczka  kakao
Przygotowanie:

Miód  podgrzać, dodać masło, ostudzić  i wymieszać z pozostałymi składnikami, wyrobić, aż ciasto będzie jednolite w przekroju  Wałkować podsypując mąką  na grubość około 2-3 mm, ale można grubsze - grubsze są bardziej miękkie po upieczeniu. Wykrawać pierniczki.
Piec około 8 - 10 minut  w temperaturze 180'
Smacznego :)

Praliny z masłem orzechowo piernikowym

Składniki:
  • 200g czekolady 56%
  • 100g czekolady 56%
Rozpuść 200g czekolady w kąpieli wodnej do temperatury 48', następnie ostudzić ją kolejną dawką czekolady dobrze mieszając. Gdy temperatura zejdzie do 32' możemy napełnić foremki do pralin, następnie wylać nadmiar czekolady z foremek i pozostawić w temperaturze pokojowej do zastygnięcia. W tym czasie przygotować nadzienie.

Nadzienie: orzechowo piernikowe
  • 70g masła orzechowego piernikowego
  • 50g śmietanki 30%
  • 20g masła

Śmietankę podgrzewamy, zestawiamy z palnika, dodajemy masło orzechowo piernikowe i mieszamy do uzyskania jednolitej masy, dodajemy miękkie masło i ponownie mieszamy. Masę przekładamy za pomocą worka cukierniczego do zastygniętych czekoladowych otworów pozostawiając miejsce na zamknięcie pralin i odstawiamy do lodówki na 15 minut. Po tym czasie wyjmujemy foremkę z lodówki, pozostawiamy ją chwilę, ok 4 minut w temperaturze pokojowej i zalewamy ponownie czekoladą by zamknąć nasze czekoladki. Wstawiamy ponownie do lodówki. Po 10 minutach wyjmujemy i delikatnie pukamy w stolnice by czekoladki wyleciały z formy. Smacznego!




zBLOGowani.pl

3 komentarze:

  1. Swietne te pierniczki! Mniam, mniam :)

    Spokojnych, rodzinnych i pysznych Swiat!

    OdpowiedzUsuń
  2. Czuć nadal atmosferę świąt ;)Ja po nich czuję, że słodkiego nie zjem przynajmniej do Nowego Roku. Ale cieszę się, że pod choinką znalazłam artykuły kuchenne, będzie mi zdecydowanie łatwiej kucharzyć ;) Szczęśliwego Nowego Roku. :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji