25.8.15

Bezglutenowe naleśniki a'la szarlotka

To działam jak widzicie ... naleśniki wyszły rewelacyjne, nikt nie zauważył nawet, że różni się od tradycyjnego! Ciasto jednak różni się zdecydowanie od tradycyjnego, jest bardzo luźne i lekkie, od razu po wylaniu na patelnie się ścina oczywiście pod warunkiem, że nie nalejemy go w nadmiarze :-) Moje są cieniutkie i delikatne jak piórko - mogłabym ich zjeść ze sześć sztuk ..zwykłego naleśnika jem w ilości dwóch sztuk... tutaj po dwóch burczało mi w brzuchu ale niestety zrobiłam taką ilość, że nic nie zostało i musiałam zadowolić się kawą :-) Moje córki uznały te naleśniki za pyszne a są wybredne więc gdyby im nie smakowały nie zjadłyby żadnego!




Bezglutenowe naleśniki a'la szarlotka
przepis własny

Składniki:
  • 70g mąki owsianej
  • 70g mąki ryżowej
  • 20g mąki kukurydzianej
  • 20g skrobi ziemniaczanej 
  • 2 łyżki syropu klonowego
  • szczypta soli
  • 2 całe jajka
  • 300g wody
Wszystkie składniki przełożyć do misy blendera, zmiksować na jednolitą masę - będzie bardzo luźna i taka ma być! Rozgrzać patelnie, przesmarować za pomocą pędzla odrobinę oliwy po dnie patelni i zalać taką ilością ciasta by tylko zakryć dno. Pozostawić usmażone naleśniki do ostygnięcia, w tym czasie przygotować jabłkowy farsz.

Składniki: na farsz jabłkowy
  • 4 duże twarde jabłka
  • 2 łyżki miodu lipowego
  • 1/2 łyżeczki cynamonu + do oprószenia wierzchu
  • odrobina cukru pudru
Jabłka pokroić na kostkę, przełożyć do garnka, dodać miód oraz cynamon i uprażyć na małym ogniu, odstawić do przestygnięcia.
Smacznego.



4 komentarze:

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji