25.1.15

Sernik marakuja z galaretką

Nie można oprzeć się takiemu sernikowi ... mam wiele ulubionych, delikatnych, czasem słodszych czasem odrobinę kwaśnych i wszystkie kocham nad życie ! Ten sernik znam od dawna, więc i jego smak jest mi znany dlatego nie miałam kłopotu by powiedzieć sobie NIE i go nie zjeść :-) Tak, mam małą, krótką dietę do końca marca więc jeśli w tym czasie pojawią się na blogu słodkości to wiedzcie, że tylko je robiłam :-) próbowali i jedli inni. Ten sernik jest delikatny, nie ma w nim zbyt dużo słodyczy, jest lekko kwaśny a zarazem lekko słodki w środku ale za to sporo kwaśny z wierzchu i taki był zamierzony cel. Nie zasłodzicie się tym sernikiem a zjecie go ze smakiem ... gdybym mogła zjadłabym trzy kawałki, uwierzcie! a zrobiłam go na Dzień Babci :-)


Sernik marakuja
przepis własny

Składniki: na kruchy spód ( na blaszkę 20cm podziel składniki na 3 części )
  • 170g mąki pszennej tortowej
  • 120g zimnego masła
  • 2 łyżki mielonych migdałów
  • 3 łyżki kakao
  • żółtko
  • 1 łyżka kwaśnej śmietany
Z wszystkich składników zagniatam ciasto jak na kruszonkę, wyrabiam chwilę do połączenia składników i odstawiam zawinięte w folię spożywczą na 30 minut do lodówki.
Po tym czasie ciasto wałkuję, podsypując blat mąką. Umieszczam w blaszce i wsuwam do nagrzanego piekarnika 180' na 20 minut. Następnie studzę.

Składniki: na blaszkę 20cm
  • 600g twarogu 
  • 200g śmietanki kremówki 36%
  • 3 jajka
  • 200g soku z marakui 
  • 2 łyżki mączki ziemniaczanej
  • 200g cukru
Jajka ubić z cukrem na bardzo białą, puszystą masę. Twaróg zmiksować z śmietaną , mączką oraz sokiem z marakui, dodawać partiami ubite jaja i delikatnie mieszać. Masę serową przełożyć na wypieczony, chłodny spód i włożyć do piekarnika nagrzanego do temperatury 130' na godzinę.

Składniki: na galaretkę
  • 200g soku z marakui
  • jeden owoc marakui
  • 2 listki żelatyny
Żelatynę moczymy w wodzie, sok podgrzewamy, dodajemy namoczoną żelatynę do gorącego soku i mieszamy do rozpuszczenia. Umieszczamy miseczkę z  płynną galaretką w większym naczyniu z lodem i czekamy aż lekko zastygnie, następnie przelewamy ją do takiej samej wielkości rantu  jak wypieczony sernik i chłodzimy w lodówce. ( Rant należy położyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia ) Po schłodzeniu i zastygnięciu galaretkę podważamy nożem z dwóch stron i delikatnie przenosimy na wierzch sernika. Smacznego.

9 komentarzy:

  1. Piękny Ci wyszedł!
    Przymierzałam się do zrobienia podobnego, przynajmniej jeśli chodzi o wierzch, ale w końcu zrobiłam inny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdzie kupić sok z marakui ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie oparłabym się takiego sernikowi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniały :) No i ta dekoracja - zachwycająca!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji