25.6.13

Bezowa rolada z borówką

Kiedy zobaczyłam tę roladę od razu poczułam do niej miłość zastanawiając się jak to możliwe, że beza się da zrolować?! ponieważ tak bardzo mnie to nurtowało postanowiłam natychmiast wziąć się do pracy i zwyczajnie ją upiec. Beza faktycznie bez problemu daje się rolować, rozpływa się w ustach a jedząc ją z kremem mascarpone jestem w siódmym niebie!to nie przesada, to prawda i zamierzam skosztować jej również z malinami czy rabarbarem! Polecam koniecznie wypróbować, jednak zaznaczam, że beza rośnie czego nie ujęto w opisie więc rozłóżcie większy kawałek papieru do wypieku na blaszce i wyłóżcie masę bezową zachowując odstęp przynajmniej 1,5cm z każdej strony a wierzch przykryjcie folią aluminiową najlepiej podwijając ją od spodu blaszki by nie przykleiła się do wierzchu bezy.
Bezowa rolada z borówką
"Ciasta"  Carla Bardi

Składniki:
  • 6 białek
  • 250g cukru
  • 1 łyżka octu
  • 1 łyżka otartej skórki z cytryny
  • cukier puder do oprószenia
Nadzienie:
  • 200ml śmietany kremówki
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 1,5 łyżeczki startej skórki cytrynowej
  • 60ml polewy cytrynowej (zamieniłam na sok )
  • 250g jagód ( zamieniłam na borówki ) 
* od siebie dodałam do kremu 250g serka mascarpone

Wykonanie:
Rozgrzej piekarnik do 170', blachę o wymiarach 38x25 wyłóż papierem do pieczenia, lekko natłuść (ja miałam trochę większą blaszkę ) Ubij białka na sztywno, dodawaj po trochu cukier i na końcu ocet. Wyłóż masę na papier pozostawiając odstęp z każdej strony ( beza rośnie ) Piec 20 minut, po 10 minutach można przykryć wierzch bezy by się zbytnio nie zrumieniła i zmniejszyć temperaturę do 150' ( ja tak zrobiłam )Podczas pieczenia bezy zrobić krem, wymieszać mascarpone z cukrem pudrem, ubić kremówkę na sztywno, dodać do niej skórkę cytrynową i połączyć składniki.  Gdy minie 20 minut, należy bezę wyjąć i studzić 10 minut, następnie wyłożyć odwracając bezę na oprószoną cukrem pudrem świeżą ściereczkę kuchenną, zdjąć papier delikatnie i wyłożyć krem posypując borówkami. Zwinąć i wstawić na dwie godziny do lodówki. Odkroić końce, pokroić całą roladę i podawać .
Smacznego:)

36 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. zrób..polecam:) słodka jedynie!ale...mascarpone koniecznie dodaj do śmietany bo bez jest strasznie luźna i źle się zwija a czasem może w ogóle się nie zwinąć:))

      Usuń
  2. Piękna ta rolada jest musi być bardzo dobra :)
    Jakie piękne zdjęcie

    OdpowiedzUsuń
  3. potwierdzam :) jest pyszna :) robię ale bez cytryny z wieloma owocami :) niebo w gębie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio robiłam taką roladę, lecz z truskawkami :) Jestem nią oczarowana!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznie wygląda! Zjadłabym chociaż mały kawałeczek! :>

    OdpowiedzUsuń
  6. pięknie wygląda:) bardzo ładne zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kurcze zwyczajne jest i wcale się nie starałam ale dziękuję:)

      Usuń
  7. jest idealna! tylko jaka jest ilość mascarpone? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Faktycznie, nie można oprotestować- widzę roladę. Co do smaku, to oczywiście sobie dośpiewałam piosenkę- wyśmienite składniki !

    Pozdrawiamy serdecznie
    Tapedna

    OdpowiedzUsuń
  9. Co by mówić, wszystko mało! REWELACJA!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ojojoj! Co za słodkości :) Wygląda niebiańsko, dosłownie :)
    Tymczasem ja wróciłam ze szpitala i chwalę się swoją pierwszą tartą :) Zapraszam dariawkuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny pomysł na wykorzystanie białek :-) zapisuję.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ależ ta rolada piękna. I zdjęcie dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  13. rewelacja :) już ją widzę z poziomkami :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudowna, jak tylko zakupię piekarnik to robię! Jest nieziemsko piękna :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji