27.12.15

Sztabki z owocami liofilizowanymi

Czekolada to trudna sprawa ..nadal i dla mnie bo się jej dopiero uczę..można by rzec, że dawno powinnam posiadać zdolność temperowania, jednak bardzo od tego stronie gdyż temperowanie czekolady to nie tylko podgrzewanie jej do odpowiedniej temperatury ..to temperatura w pomieszczeniu, która musi być na tyle odpowiednia by pozwolić na swobodne obniżenie temperatury w całej tej procedurze itd itd ...masa rzeczy, która jest koniecznością podczas tego zabiegu! Moje sztabki przygotowywałam w domu, w temperaturze powiedzmy odpowiedniej chociaż strasznie szybko zastygała podczas wylewania na papier- stąd sztabki niezbyt równe, idealne bo w zasadzie nie o takie mi chodziło :-) no ale..jak to się mówi trening czyni mistrza zatem będę miała pewnie kolejny cel w Nowym Roku :-) Zatemperowana czekolada nie powinna brudzić rąk gdy trzymasz ją w dłoni a gdy gryziesz powinna strzelać, pękać z delikatnym odgłosem :-)
Sztabki z owocami liofilizowanymi
przepis własny

Składniki:
  • 130g czekolady 70%
  • Owoce liofilizowane ( u mnie truskawki )
Rozpuść czekoladę w kąpieli wodnej do temperaury 50 - 60C. Mieszaj delikatnie przez 10 minut utrzymując ciągle wyznaczoną temperaturę.
Rozpuszczoną czekoladę łyżeczką przekładać na papier do pieczenia, następnie na wierzch czekolady układać owoce liofilizowane i wstawić na czas zastygnięcia do lodówki. Nie wstawiamy na dłużej sztabek do zamrażalnika, ponieważ staną się matowe - czekolada może być przez chwilę "szokowana" w zamrażalniku ale nie przez długą chwilę bo szkoda waszej pracy!


zBLOGowani.pl

1 komentarz:

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji