29.11.15

A na deser dziś tapioka z mango!

Tapiokę poznałam całkiem niedawno ... jest zupełnie inna niż chia, którą jadam, jest kremowa i przypomina waniliowy pudding. Można powiedzieć, że ją pokochałam. Tapiokę dla tych którzy nie wiedzą, przepłukuje się w zimnej wodzie kilka razy tak jak ryż do sushi, następnie namacza się w czystej wodzie przez noc i dopiero gotuje w mleku.Należy pamiętać, że po schłodzeniu dość mocno tężeje.  Dowiedziałam się tego w niedawno też otwartym sklepie z orientalna żywnością, w którym udzielają informacji właściciele sklepu. W sklepie można kupić przeróżne produkty chińskie, tajskie, japońskie i będzie można niebawem nauczyć się rytuału parzenia herbaty- podobno mają być warsztaty :-)
Tapioka to idealne śniadanie, idealny deser i idealna kolacja.
Tapioka z mango
przepis własny

Składniki: na 4 porcje
  • 800g dowolnego mleka (ryżowe, sojowe, kokosowe, owsiane, migdałowe )
  • 70g tapioki drobnej
  • 4 łyżki cukru
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • przecier z mango ( użyłam takiego )
Tapiokę płuczemy kilka razy na sicie, następnie przekładamy do garnka i zalewamy świeżą zimną wodą. Odstawiamy do namoczenia przez noc. Kolejnego dnia osączamy tapiokę z wody. W garnku zagotowujemy mleko z cukrem i cukrem waniliowym i dodajemy tapiokę. Gotujemy ciągle mieszając rózgą na wolnym ogniu przez 20 minut do czasu aż kuleczki tapioki zrobią się przeźroczyste. Przekładamy tapiokę do szklanek i od razu nakładamy przecier mango ( bez przecieru na wierzchu deseru pojawia się skorupa ) Schładzamy i wstawiamy na godzinę do lodówki. Smacznego :-)




6 komentarzy:

  1. zjadłabym teraz taki deserek ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba nigdy nie jadłam tapioki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O widzisz a ja kupowałam mąkę z tapioki w latach 90-91 jeszcze w peweksie dla syna do zagęszczenia mleka i zup miał wtedy luksusową dietę. 100 g. Kosztowało coś ok. 4$

    OdpowiedzUsuń
  4. O widzisz a ja kupowałam mąkę z tapioki w latach 90-91 jeszcze w peweksie dla syna do zagęszczenia mleka i zup miał wtedy luksusową dietę. 100 g. Kosztowało coś ok. 4$

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji