21.4.14

Domowa biała kiełbasa z cyklu " Męska szkoła gotowania "

Taką białą domową upichcił Rafał specjalnie do cyklu "Męska szkoła gotowania " ze łzami w oczach, że jego dań to już na bloga nie wystawiam i cykl traci życie...coby życia nie stracił dodaję wpis właśnie do tej zakładki :) nie omieszkam też białej polecić bo rzeczywiście bardzo smaczna była i podczas konsumpcji zastanawiałam się co dodają do białej sklepowej że nie wyczuwa się w niej tej cudownej kruchości :) Nie ma to jak własny wyrób.... chyba dotyczy ogółu!
Domowa biała kiełbasa
z tego przepisu 

Składniki:
  • 3 kg łopatki wieprzowej
  • 1 kg boczku
  • 1 kg szynki wieprzowej surowej
  • 2 duże główki czosnku
  • 10 łyżek majeranku
  • 4 płaskie łyżki pieprzu czarnego mielonego
  • 100 g soli
  • 0,5 l lodowatej wody
  • jelita wieprzowe 28-30 mm
Mięso przed mieleniem musi być schłodzone. Szynkę kroimy w drobniutką kosteczkę. Chude mięso z łopatki mielimy na maszynce o największych oczkach (8mm), tłuste mięso na oczkach średnich (4mm). Obieramy czosnek mielimy go z boczkiem na najmniejszych oczkach. Dodajemy przyprawy, można dodać mniej pieprzu i majeranku, wg. uznania. Wstępnie mieszamy. Dolewamy wodę i mieszamy do uzyskania kleistości. Możemy mięso odstawić do lodówki na czas przygotowania jelit lub nabijać jelita od razu.
Przygotowanie jelit:
Płuczemy jelita w ciepłej wodzie. Zalewamy ciepłą wodą i moczymy ok 1-2h. Powtarzamy czynność.
Nabijamy jelita tak, aby nie pozostawiać powietrza i nie za mocno, aby nie pękły.

4 komentarze:

  1. jak zawsze piękne zdjęcie. mój tato by się ucieszył na taką kiełbaskę, uwielbia domową :]

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie ma to jak domowa biła-szara. W tym reku też miałam - a właściwie jeszcze mam, bo w zamrażalniku jeszcze trochę zalega.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji