3.12.13

Sałatka owocowa z pęczakiem i soczewicą

Fajna sałatka, naprawdę ! Nieco Świąteczna bo z pomarańczą, odrobinę orientalna bo z imbirem w tle, który znalazł swoje miejsce w dresingu - uważam go za idealny, lekko słodki, mocno pikantny, pyszny! dresing rzecz jasna a  sałatka... przede wszystkim niesamowicie orzeźwiająca, soczysta i świeża! Pęczak gotowałam chwilę dłużej niż na opakowaniu co oczywiście nie stanowi żadnego problemu, ponieważ on nadal jest jędrny...ciekawe ile czasu trzeba by go rozgotować :) W każdym razie polubiłam kompozycje w wersji z kaszą, całkiem przyjemnie się je zjada i całkiem przyzwoicie można zaspokoić nimi głód. Muszę Wam powiedzieć, że to był mój dzisiejszy obiad:)) pyszny strasznie!
Sałatka owocowa z pęczakiem i soczewicą
przepis własny                                                     


Składniki:na 4 porcje
  • sałata lodowa
  • 100g kaszy pęczak ( użyłam firmy Kupiec )
  • 50g czerwonej soczewicy
  • 1 owoc granatu
  • zielona papryczka chili
  • 3 pomarańcze 
  • 3 kiwi
Składniki: na dresing
  • 6 łyżek oliwy extra vergin
  • 3 łyżki octu jabłkowego
  • sok z dwóch pomarańczy
  • 2 łyżki miodu
  • sól, pieprz
  • suszone płatki chili
  • kilka gałązek świeżego tymianu
  • 1 ząbek czosnku przeciśniętego przez praskę
  • 2 cm kawałek startego imbiru
Wszystkie składniki dresingu wymieszać razem i odstawić na czas przygotowania sałatki do lodówki. Dresing można zrobić dzień wcześniej wtedy nabierze smaku i będzie zdecydowanie aromatyczniejszy. Przejdźmy do wykonania sałaty :)
Sałatę poszarpałam. Pęczak i soczewicę gotowałam w oddzielnych garnkach, pęczakowi dałam 15 minut, natomiast soczewicę gotowałam 5 minut od wrzenia by jej nie przegotować, tę drugą zalałam zimną wodą i odsączyłam. Pomarańcze i kiwi obrałam i pokroiłam w plastry, zielone chili pokroiłam w cieniutkie plasterki. Na talerzu ułożyłam poszarpaną sałatę, dodałam ciepły pęczak oraz chłodną soczewicę ( musi być koniecznie sypka !)ułożyłam na przemian pomarańcze i kiwi, posypałam pestkami granatu i polałam całą sałatkę słodko pikantnym dresingiem. Smacznego:)

10 komentarzy:

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji