10.2.13

Pesto z rukoli...moja miłość :)

Oj tak...dokładnie jak napisałam w tytule! miłości do rukoli nie czułam zjadając ją  nawet z najlepszą kanapką ale w wersji z makaronem, prażonymi solonymi orzeszkami, migdałami, chili, czosnkiem  i parmezanem to po prostu obłęd i zakochanie w niej bez pamięci! Zupełnie inna odmiana, choć pesto bazyliowe uwielbiam i jadam i będę jadać nadal, jednak rukola niby bez zapachu, mawiają, że gorzkawa w smaku, zupełnie zmienia swą postać w tym wykonaniu. Polecam spróbować, przepis banalnie prosty 5 minutowy, można oczywiście zmienić ilość czosnku bo tutaj rzeczywiście jest wyczuwalny ale ja właśnie takie pesto lubię tak jak zresztą makaron ze szpinakiem i dużą ilością czosnku a przepis tutaj
Makaron z pesto z rukoli 
przepis własny

Składniki: na 2 porcję
  • makaron spaghetti
  • 2 ząbki czosnku
  • 1/2 czerwonej papryczki chili + do przybrania
  • całe opakowanie rukoli (125g )
  • sok z połowy cytryny
  • 2 łyżki parmezanu
  • 2 łyżki drobno posiekanych orzechów włoskich
  • 2 łyżki słonych prażonych orzeszków ziemnych
  • 2 łyżki migdałów + płatki do posypania wierzchu
  • 3 łyżki oleju arachidowego ( można użyć z oliwek )
  • 1/2 pęczka natki pietruszki
Makaron gotujemy al dente.
Resztę składników miksujemy w blenderze na pastę, dodajemy do gorącego makaronu dobrze rozprowadzając by go połączyć z pesto. Układamy do miseczek, posypujemy migdałami i chili i od razu podajemy.
Smacznego!

31 komentarzy:

  1. aż się uśmiecham, widząc takie pyszności.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dopiero pojadłam michę makaronu na obiad;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cóż za smakowa zbieżność! Ja dziś na obiad również zmajstrowałam pesto z rukoli, z dużą ilością czosnku. Jednak, moim faworytem pozostaje klasyka czyli poczciwe pesto z bazylii. Według mnie jest bardziej aromatyczne i pełniejsze w smaku. Następnym razem spróbuję przygotować pesto mieszane,bazylia+rukola+ew.jeszcze inna zieleninka. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. każdy ma swoje smaki, najważniejsze, że próbujemy czegoś nowego :) robiłam śledzie z pesto bazyliowym...jak lubisz to polecam bo uważam je za świetne!

      Usuń
  4. DO WYPRÓBOWANIA. kocham wszystko co w nazwie ma PESTO i czosnek :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę !a czosnek to moja druga miłość...już nim przesiąkłam haha

      Usuń
  5. tak mnie zachęciłaś :) przepis rzeczywiście prosty więc spróbuję na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam rukolę! Już nie raz spotkałam się z przepisem na takie pesto, jestem pewna, że by mi posmakowało, czas wreszcie spróbować! :) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. koniecznie spróbuj! tym bardziej jeśli lubisz rukolę :)

      Usuń
  7. O tak - pesto w każdej postaci rządzi :) A z rukolą nigdy nie próbowałam. Jak kupię to jednak kto wie, kto wie.

    OdpowiedzUsuń
  8. o poproszę taką michę na rozgrzanie, z dużą ilością chilii, zwłaszcza że pracy wysiadło ogrzewanie, brrrrrrr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie nie grzeją ale nie muszą...jak się zapierdziela to jest dopiero hot :)

      Usuń
  9. MMM ja też :) zdjęcie pięknie skomponowane, szkoda, że wyszło nieostre.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może i nieostre...aż tak nie wnikam!

      Usuń
    2. (to nie był przytyk) zdjęcie jest ładne, nawet jeśli nieostre, gdyby było ostre, byłoby idealne. Nie ma co się denerwować :)
      pozdrawiam

      Usuń
    3. ja też dopiero się uczę ;)

      Usuń
    4. ja się w ogóle nie denerwuję...jak ie wyciągam statywu bo mi się nie chce to i zdjęcia pewnie ruszone :)

      Usuń
  10. akurat mama kupiła opakowanie rukoli. na początku ją spytałam gniewnie, po co ją kupiła (bo tak jak wyżej napisałaś, jest gorzkawa i bez szału). dzięki Tobie dam jej drugą szansę :D trochę zmodyfikuję, bo parmezan u mnie dostać ciężko..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że dzieje się coś dzięki mnie:) super! możesz dodać każdy twardy ser:)całuję!

      Usuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji