26.9.13

Wegańskie śliwkowe trufle z orzeszkiem

Opuściłam się znowu, pogoda mnie dopadła, jesienny sen i niemoc... wybaczycie, mam nadzieje:)
Dziś prezentuje mięciutkie wegańskie trufelki śliwkowe z orzeszkiem...trochę kapryśne... nie chciały poddać się czekoladzie, zbyt delikatne są ale dla ułatwienia można otoczyć w kakao - będą równie pyszne:) Polecam na tą niepogodę szczególnie!
Wegańskie śliwkowe trufle z orzeszkiem
przepis własny

Składniki:
  • 100g suszonych śliwek
  • 2 łyżki Whisky
  • kilka orzeszków laskowych
  • czekolada gorzka 70%
  • 2 łyżeczki oleju kokosowego
Orzechy uprażyć w piekarniku w temperaturze 170' przez około 15 minut, co jakiś czas podrzucając blaszką, obrać je z łupinek i odstawić.
Śliwki należy zmiksować z Whisky na gładką masę i włożyć do zamrażalnika na około pół godziny, następnie z masy formować kulki, zrobić wgłębienie i wcisnąć orzeszek. Ponownie włożyć do zamrażalnika na 30 minut. W tym czasie stopić czekoladę z olejem kokosowym, w której zanurzać trufelki i układać na kratce. Wierzch udekorować połówką orzeszka.
Smacznego:)

7 komentarzy:

  1. Wspaniałe! Zrobię takie ze śliwkami z nalewki za jakiś czas :)

    OdpowiedzUsuń
  2. na mój gust to poddały się czekoladzie. Mojemu apetytowi też by się poddały ;)
    Pycha !

    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapedna

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy można zastąpić czymś alkohol lub całkowicie go pominąć? Chciałam dać je przyjacielowi w prezencie, niestety nie może zawierać procentów...

    Pozdrawiam i z góry bardzo dziękuję za odpowiedź

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji