8.9.13

Pizza z chorizo, pieczonym pomidorem i zieloną fasolką

Ta wersja należy do ulubionych przez mężczyzn...aż dziwne bo wydawała mi się bardziej damska więc wynika z tego, że facetów nie znam albo nie znam własnego:) R. uznał, ze pizza bardzo dobra pewnie dlatego, że była omaszczona pachnącym chorizo, którą przywieźliśmy z wakacji i o niej zupełnie zapomnieliśmy ... cieszę się, że przetrwała bo była surowa do smażenia:) zapach ma boski choć dość tłusta.Pomidory się kończą a ja zastanawiam czy zrobić kolejne bo te niestety nie przetrwały nawet do jesieni a co mówić o zimie której i tak nie lubię ... no chyba że Weekendowo delektuję się czymś pysznym przypominającym cudowne lato:)
Pizza z chorizo, pieczonym pomidorem i zieloną fasolką
pomysł własny

Składniki: na ciasto
  • 350g mąki pszennej ( użyłam T750 )
  • 7g suchych drożdży + 3 łyżki letniej wody+ 1/2 łyżeczki cukru
  • 220ml letniej wody
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • 1 łyżeczka soli
Składniki: na farsz
  • kulka mozzarelli
  • pieczone pomidory klik
  • chorizo do smażenia
  • zielona fasolka
  • 1 mała chili
  • gotowa pasta ajvar
Fasolkę obrać, opłukać i blanszować 3 minuty od razu przekładając do naczynia z lodem, odstawić.
Chorizo pokroić i wysmażyć na suchej patelni ( mocno się wytapia ), chili pokroić na plasterki. Składniki odstawić i przygotować ciasto na spody.
Drożdże wymieszać w osobnym garnuszku z wodą i cukrem, pozostawić do garowania.
Resztę składników umieściłam w malakserze, gdy drożdże lekko wyrosły wlałam je do pozostałych składników i wszystko miksowałam na wolnych obrotach do czasu gdy ciasto zaczęło odchodzić od ścian misy. Następnie wyłożyłam ciasto na oprószoną stolnicę, podzieliłam na dwie części i rozwałkowałam  podłużne placki, które posmarowałam paprykowym ajvarem i obłożyłam resztą składników. Piekłam w temperaturze 200' przez około 10 minut.
Smacznego :)

19 komentarzy:

  1. Mniam .. świetnie wygląda, pewnie tak samo smakuje.
    Zapraszam serdecznie do mnie

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyczne składniki na tej pizzy! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Musi być obłędna w smaku;) Wygląda bardzo apetycznie;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak, to pewnie zasługa chorizo, bo plasterek pachnie tak, że daje złudzenie jedzenia kilograma mięcha :-) Ja się w każdym razie na nią piszę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. masz rację, zapach chorizo jest obłędny ale fasolka i te pieczone pomidory dodały też fajnego smaku:)

      Usuń
  5. Małgosiu, ta pizza jest idealna i dla facetów i dla kobiet, a zdjęcie jak zawsze przepiękne ! No i kształt pizzy też niebanalny, więc mam nadzieję, że się nie obrazisz, jak kiedyś upiekę podobną :D

    OdpowiedzUsuń
  6. pięknie wygląda! u mnie byłaby damska, bo mój facet nie trawi pizzy.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pizza z chorizo to moje smaki!
    Pozdrowienia z goracej Krety!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji