10.9.13

Tarteletki waniliowo limonkowe z owocami

Wreszcie kupiłam moją ukochaną kratkę do studzenia ciasteczek, tarteletek czy chleba... no i wiadomo gdzie ... w sklepie Mniam Mniam u Grześka:) mniamniowa jest na serio, uwielbiam ją!jak zresztą większość moich gadżetów kuchennych, szkoda tylko, że już miejsca u mnie brak!
Tarteletki jak zwykle banalnie proste ... tak sobie ostatnio myślałam o tych wszystkich banalnie prostych niby do wykonania ciastach,... że kiedyś, kilkanaście lat temu gdy moje dzieci były całkiem małe problemem było dla mnie upieczenie ciasta drożdżowego,  który zwykle był zakalcowaty a tego w drożdżowym najbardziej nie lubię! dzisiejsze tarteletki wydawały mi się wtedy nie do ogarnięcia jak obecnie piękne torty czy dekorowane lukrem królewskim ciasteczka ale jestem w tym moim świecie cukierniczym trochę uparta więc zakupiłam worki,  tylki, barwniki i będę działać ... w końcu trening czyni mistrza:) kto by pomyślał, że takie cuda się zdarzą ... całe moje życie to jeden wielki cud :)

Tarteletki z kremem waniliowo limonkowym i owocami
przepis własny

Składniki: na kruche ciasto
  • 170g mąki pszennej tortowej
  • 120g zimnego masła
  • 2 łyżki mielonych migdałów
  • żółtko
  • 1 łyżka kwaśnej śmietany
Z wszystkich składników zagniatam ciasto jak na kruszonkę, wyrabiam chwilę do połączenia składników i odstawiam zawinięte w folię spożywczą na 30 minut do lodówki.
Po tym czasie ciasto wałkuję, podsypując blat mąką. Umieszczam w blaszce do tart, nakłuwam widelcem i wsuwam do nagrzanego piekarnika 180' na 20-25 minut. Następnie studzę.
 
Składniki: na krem
  • 250g mascarpone
  • laska wanilii
  • 4 łyżeczki cukru pudru
  • 200ml śmietany kremówki
  • sok z jednej limonki
 Śmietanę ubijam na sztywno ( 90% ) , mascarpone mieszam z cukrem pudrem i nasionkami wanilii, dodaję sok z limonki i ponownie mieszam, partiami dokładam ubitą śmietanę i delikatnie mieszam od dołu szpatułką  by krem nie opadł za bardzo. Przekładam przygotowany krem do worka cukierniczego i wyciskam do wypieczonych tarteletek, na kremie układam owoce i przesmarowuję wierzch pędzelkiem nasączonym białym rumem.
Smacznego:)


10 komentarzy:

  1. ehh u mnie już po jeżynach, a maliny nie obrodziły :(

    zapraszam na faszerowane ziemniaczki!

    OdpowiedzUsuń
  2. kratka, to bardzo ważna rzecz !

    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  3. tarteletki prezentują się doskonale :) mniam :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja tez chce taka kratke! I tarteletki tez :)

    OdpowiedzUsuń
  5. No właśnie mam ten sama problem z kończącym się miejscem na różne "przydasie" :P Po prostu kuchnia jest za mała hehe. Tarteletki są przecudne! Bardzo fajny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Genialne, prezentują się bardzo apetycznie, piękne, lekkie i zapewne pyszne :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji