14.11.12

Chleb drożdżowy z czarnuszką od Grażyny





Chlebek drożdżowy z czarnuszką

na podstawie przepisu Grażynki na chlebek z suszonymi pomidorami i czubrycą

Składniki:
  • pół kilo mąki pszennej
  • 3 dkg drożdży i łyżeczka cukru 
  • 3 łyżki oliwy 
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1/2 szklanki letniej wody 
  • garść  suszonych pomidorów ( u mnie 2 łyżki czarnuszki )
  • łyżka zielonej czubrycy (pominęłam )
  • 1/2 łyżeczki soli ( u mnie cała płaska łyżka )
Najpierw zrobiłam rozczyn – do drożdży dodałam łyżeczkę cukru, roztarłam je, wlałam trochę letniego mleka ( w temperaturze ciała, trzeba włożyć palec i jeśli ani ziębi ani parzy, to dobre), rozmieszałam i posypałam łyżką mąki. Odstawiłam w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.
Do miski wsypałam mąkę,  posoliłam solidnie, dodałam czubrycę  i pokrojone drobno pomidory. W to wlałam rozczyn, letnią wodę oraz oliwę. Wymieszałam i wyrabiałam ukośnymi uderzeniami drewnianej łyżki  około pięć  minut. Przykryłam ściereczką i odstawiłam w ciepłe miejsce do podwojenia objętości, co zajęło około pół godziny.
Przełożyłam ciasto do natłuszczonej keksówki ( o długości piekarnika) i pozwoliłam, żeby trochę podrosło w niej, tak z 10 minut. Włożyłam do piekarnika nagrzanego do 200 C na około pół godziny.
Gdy góra się zezłociła a wbity patyczek  był suchy – chlebek będzie gotowy.
Smacznego !

22 komentarze:

  1. ooo, a czarnuszka u mnie stoi i za często z niej nie korzystam, teraz wiem do czego ją mogę wykorzystać:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tez z niej nie korzystam więc w końcu skorzystałam :) ale uwaga bo jest mocno aromatyczna!

      Usuń
  2. Cieszę się, że się udał :) Z czarnuszką też na pewno pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z pomidorami zapewne zdecydowanie lepszy Grażynko, tym bardziej że próbowałam Twojego ale z czarnuszką też dobry i smakował mojej Weronice, powiedziała, że pyszny!

      Usuń
  3. oj Gosia, ewidentnie widać, że masz fazę chlebową :D

    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  4. widzę że cię wciągnęło to pieczenie chleba! nieźle! też bym tak chciała złapać tego bakcyla, ale na razie się nie zapowiada;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak trochę mnie wzięło faktycznie:) a na Ciebie Gosia przyjdzie czas!

      Usuń
  5. Chlebek wygląda bardzo zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  6. musi byc boski ten chlebek :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiamy czarnuszke, dodajemy ją wszędzie gdzie tylko można. Ale do chleba jeszcze nie dodałyśmy :-) Wygląda pięknie! pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to macie dziewczyny motywacje do wypieku chleba :) serdeczności :))

      Usuń
  8. Bardzo fajny, przaśny wypiek. Czarnuszka w pieczywie smakuje rewelacyjnie, robiłem kiedyś chlebek ziemniaczany z tymi "robaczkami".
    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja z ziemniaczanymi wypiekami nie miałam przyjemności...ale z pewnością nadrobię :)

      Usuń
  9. Nie było mnie tylko tydzień, a u Ciebie tyle dobroci. O wow! Chleb z czarnuszką należy do moich ulubionych. Pycha! Nabiera całkiem innego smaku, a to tylko takie małe ziarenka.

    ps. Nóz dodarł-bardzo dziękuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że noż dotarł, że jesteś zadowolona i że zrobisz z jego użyciem nową potrawę:)

      Usuń
  10. no chlebek pierwsza klasa, udał się bez wątpienia ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ślicznie wygląda z tymi czarnymi kropeczkami :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji