24.8.12

Warzywne burgery z kaszą jaglaną i patisonem

Dziś leciutko ale z łakomstwem :) warzywne burgery skłoniła mnie zrobić swoim wpisem Marta z Jadłonomii, która właśnie ostatnio dodała fajny przepis na kotleciki z kalafiora klik .
Moje co prawda nie zawierają ani grama kalafiora ale po wypatrzeniu przepisy u Marty postanowiłam zdziałać z warzywami, które zakupiłam ostatnio na rynku. Ciasto na chleb garuje, co prawda niewiele się podniosło po dwóch godzinach więc trzymam je w torbie i marzę, że niebawem się nade mną zlituje!
A teraz zapraszam na warzywne, kolorowe kotleciki.
Warzywne burgery z kaszą jaglaną i patisonem.
Przepis własny

Składniki:
  • 1 średni patison
  • 1 średnia cukinia
  • 1 czerwona papryka
  • 1 żółta papryczka chili
  • 1 czerwona cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 100g kaszy jaglanej
  • 1 jajko
  • 50g żółtego startego sera
  • trochę bułki tartej do masy + do obtoczenia kotlecików
  • 1 pęczek natki pietruszki
  • sól, pieprz
Dodatki: bułka hamburgerowa, sos ajvar, plaster sera żółtego i pomidor

Przygotowanie:
Wszystkie warzywa starłam na tarce o dużych oczkach. Oprószyłam odrobiną soli i odstawiłam by puściły sok. Następnie przełożyłam do sita i mocno wydusiłam z powstałego soku. Kaszę jaglaną ugotowałam w 1 1/2 szklanki wody z dodatkiem soli do czasu aż nie wchłonęła całej wody, przestudziłam i dodałam do warzywnego farszu wraz z jednym jajkiem, pietruszką drobno posiekaną i serem żółtym. Wszystko razem wymieszałam, doprawiłam do smaku. Jeśli masa jest dość luźna należy dodać po trochu bułki tartej by kotleciki się nie rozpadły ale jeśli będzie dobrze odciśnięty farsz warzywny to nie potrzeba bułki do środka. Rozgrzewamy olej na patelni, przygotowujemy średniej wielkości kotleciki, obtaczamy w bułce i smażymy na złoto. Trzeba je dość dobrze zezłocić by przewrócić na drugą stronę więc się nie śpieszcie!
Podałam je z chrupiącą bułeczką zapieczoną w tosterze z dodatkiem mojego ulubionego sosu paprykowego
Smacznego :)

13 komentarzy:

  1. uwielbiam wege kotlety , burgery , opiekanki , jak zwał tak zwał ,ale takie jaglane to niebo w gębie , jeszcze pięknie podane

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa alternatywa dla normalnych burgerów :)

    OdpowiedzUsuń
  3. noo... ale niezłe!
    przepyszna odmiana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też tak myślę..może i ja się odmienię na bardziej vege:)

      Usuń
  4. Przepis godny wyprobowania:)
    Mnie jeszcze bardziej sklad i przepis na ten niebywale aromatyczny sos zainteresowal.
    Coz to za cudo? Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to cudo to sos wykonany z czerwonej papryczki chili...miksujesz i jest! nazywa się ajvar...jadłam go w Bułgarii i Chorwacji, jest pyszny szczególnie do kanapek!

      Usuń
    2. Czystej papryczki chili z pestkami? Lo matko...a dzioba nie popali. Dziekuje Malgosiu, przepis na ajvar kursuje aktualnie na GP. Myslisz, ze mozna go spapugowac? Chyba sie do niego w koncu zabiore. Pieknie dziekuje za odpowiedz. Ten na zdjeciu rozumiem robilas sama. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    3. no właśnie ten kupiłam ale zamierzam zrobić więc jak poczekasz będzie i przepis:)GP to Polska Gotuje? bo nie zakumałam:(

      Usuń
    4. Tak, to Galeria potraw. Poczekam, poczekam, bo pewnie cos dorbrego wymyslisz:) Dziekuje z gory i serdecznie pozdrawiam. Binka

      Usuń
  5. to bardzo niebezpieczne danie, z lubością wsuwa się bez opamiętania ! :D

    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji