29.6.12

Czas na domowe lody :)

Przepis pochodzi ze strony Bei i właśnie zestawienie rabarbaru z truskawkami mnie urzekło. Dlaczego? ponieważ jakiś czas temu robiłam piankę rabarbarowo truskawkową klik i obłędnie się nią wszyscy zauroczyliśmy!Wreszcie wakacje! wreszcie czas na relaks, rower, może basen...lody, te domowe i nie, trochę grilla i kuchnia całą parą! bo ostatnio spowolniłam ruchy na blogu. Może uda mi się to nadrobić w najbliższym miesiącu:)) Zapraszam Was na pyszne lody, nie za słodkie, orzeźwiające i  ze świeżych owoców...co do rabarbaru to zaliczany jest do warzyw:)

Lody truskawkowo- rabarbarowe z dodatkiem kwaśnej śmietany.

Składniki: na ok. 1,2 litra lodów
  • 250 g rabarbaru
  • 80 g cukru (u mnie – jasny trzcinowy, zmielony)
  • 50 ml soku z pomarańczy
  • 450 g truskawek
  • ok.100 g cukru (jak wyżej)
  • 1 łyżka wódki lub kirshu (u mnie Cointreau)
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • otarta skórka z 1 pomarańczy
  • 250 g kwaśnej śmietany
  • 250 ml tłustej słodkiej śmietany (użyłam 25%)
  • (opcjonalnie – również otarta skórka z 1 cytryny lub nieco wanilii, startej tonki, etc.)
Rabarbar umyć, osuszyć, pokroić, wymieszać z cukrem i sokiem pomarańczowym i ugotować do miękkości. Wystudzić.
Truskawki umyć, osuszyć, odszypułkować, pokroić na plasterki (lub w kostkę), wymieszać z cukrem, alkoholem, sokiem z cytryny i otartą skórką z pomarańczy i odstawić na ok. godzinę, mieszając od czasu do czasu.
Następnie wszystkie składniki zmiksować (owoce + śmietana), pozostawiając ewentualnie małe kawałki truskawek i schłodzić masę w lodówce, najlepiej przez kilka godzin (a nawet przez noc).
Przelać masę do maszyny do lodów, a po skończonym cyklu (postępujemy wedle zaleceń producenta) przełożyć lody do pojemnika, szczelnie zamknąć i wstawić do zamrażalnika.
Lody można również przygotować bez maszyny, wtedy jednak trzeba regularnie i dokładnie przemieszać mrożącą się masę (mniej więcej co godzinę) by nie utworzyły się kryształki lodu, niezbyt przyjemne dla podniebienia poczas konsumpcji.


Dodaję do akcji 

8 komentarzy:

  1. no to się zgrałyśmy lodowo:))) pyszny kolorek i smak na pewno też:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Piekne! U nas juz dzis rano 25 stopni w cieniu, chetnie wiec Ci jednego skradne ;))

    Pozdrawiam serdecznie! I milego weekendu zycze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Beo! u nas również upał a lodami się częstuj choć Twoje pewnie są lepsze bo robione w maszynie:) również pozdrawiam serdecznie i życzę wypoczynku w weekend:)

      Usuń
  3. Letnia, gorąca aura sprzyja takim pomysłom. Jest to idealny sposób, żeby się trochę schłodzić. Poza tym wakacje czas zacząć! A na miły początek zdecydowanie lody rabarbarowo truskawkowe :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji