8.5.12

Placek z rabarbarem, jabłkami i borówką

Otrębowe ciasto z rabarbarem jabłkiem i borówką (bez tłuszczu)
Autor: Dorota z Moje wypieki

Składniki:
  • 4 duże jajka (osobno białka i żółtka)
  • 1 szklanka drobnego cukru do wypieków
  • 1 szklanka mąki pszennej (użyłam krupczatki)
  • 1 szklanka zarodków pszennych (lub otrębów) (użyłam otrębów)
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
  • 500 g dowolnych owoców (u mnie rabarbar, jabłko i borówki)


Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
Białka umieścić w misie miksera i ubić na sztywną pianę. Pod koniec ubijania dodawać partiami cukier, łyżka po łyżce, miksując (jak przy bezach). Dodać żółtka i zmiksować.
Mąkę i proszek przesiać. Wymieszać z zarodkami (lub otrębami). Dodać do masy jajecznej, wymieszać szpatułką.
Blachę o wymiarach 23 x 34 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Na papier wyłożyć surowe ciasto, wyrównać. Na wierzch wyłożyć owoce (owoce typu morele, śliwki - układamy rozcięciem ku górze).
Piec w temperaturze 170ºC przez 35 - 40 minut, do tzw. suchego patyczka.
Smacznego :-)
Dodaję do akcji:

16 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy placek. Może w przypływie nieodpartej ochoty na słodkie wjedzie na mój stół.

    Pozdrawiam ciepło :)
    -----------------------------------
    Zapraszam:
    Para w kuchni.
    Na turystyczny szlak!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Własnie ta ciekawość mnie skusiła chociaż nie tylko...ciągle za mną słodkie chodzi..uporczywie bym powiedziała!również cieplutkie uściski:_)

      Usuń
  2. Alez mi narobilas chetki na takie ciasto!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrób Maggie bo jest delikatniutki i lekki- szybko wchodzi..niestety:)

      Usuń
  3. Placem z rabarbarem kojarzy mi się z domem rodzinnym, a szczególnie z okresem wiosennym kiedy rabarbaru jest pod dostatkiem. Jak dobrze, że w weekend jadę do domu! Z pewnością upiekę ten przysmak:) Dziękuję za inspirację;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmmm, chyba się skuszę, bo chodzi za mną ciasto z rabarbarem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. pyszne ciacho, ja chyba najbardziej właśnie lubię takie placki owocowe:)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Pysznie, uwielbiam takie połączenia. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Podoba mi się Twoja taca- chyba sobie taką sprawię:)
    Miałam latem taką zakupić, ale wybrałam inną- o zwyczajnym kształcie.
    Bardzo dziękuję za przesłanie przepisu do mojej akcji:*

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji