17.10.17

Bardzo prosta nalewka z pigwy

Pigwę a także pigwowca przeważnie dostaję w prezencie od mojej działkowej sąsiadki. W pierwszym roku zupełnie nie miałam pojęcia co z nią zrobić i chyba nawet się popsuła. Wiem, zmarnowałam pyszną, zdrową rzecz ale wówczas o tym nie wiedziałam! Dzisiaj już mam wiele pomysłów na zastosowanie jej i nie wyrzucam z niej ani grama! każda skórka jest wykorzystana! Dlatego gdy zechcecie zrobić nalewkę, pamiętajcie by nie wyrzucać resztek owoców z przecedzonej pigwy, ponieważ można z niej zrobić galaretkę lub syrop do herbaty, który jest pyszny. Galaretka wyjdzie gdy nie usuniecie z pigwy pestek, one mają właściwości żelujące. Przekonałam się o tym rok temu gdy chciałam przygotować sok. Pozostawiłam przecedzony syrop w lodówce i na kolejny dzień zastałam galaretkę. W sekrecie Wam zdradzę, że lepiej nie zostawiać jej na noc w lodówce a od razu przelać do słoików ponieważ podgrzany podgrzana galaretka traci właściwości żelujące i nie jest już niestety klarownie lustrzana a mętna i niezbyt estetycznie wygląda. To taka moja rada :-)
Nalewkę można zrobić na dwa sposoby, ten poniżej jest bardzo prosty i szybki i też płyn nie jest gęsty. By uzyskać nalewkę gęstą jak syrop, należy najpierw pokrojone owoce gotować z cukrem do uzyskania syropu a następnie dolać alkohol. Ta nalewka ma też ciemno żółty kolor i kusi słońcem :-)




Bardzo prosta nalewka z pigwy
  • 1 litr wódki 
  •  1 kg pigwy 
  •  0,5 kg cukru  
Przygotowanie:
Przygotuj dwa 1,5 l- 2l słoje. 
Pigwę umyj, wydrąż gniazda nasienne, pokrój na kawałki i podziel pigwę równo na słoje. Zasyp po równo cukrem i odstaw na 2-3 dni. W słojach powinien pojawić się sok, możesz przemieszać by cukier się rozprowadził po słoiku i odstaw ponownie na 2 dni.
Po tym czasie dolej wódkę, zamknij słoik i odstaw na 4 tygodnie.Co kilka dni potrząśnij słoikiem lub przemieszaj łyżką. Po 4 tygodniach odcedź nalewkę najlepiej przez gazę (Nie wyrzucaj pokrojonych owoców, przydadzą się do zrobienia syropu do herbaty !!!) i wlej ją do butelek. Zamknij i pozwól jej leżakować około 5 miesięcy.

2 komentarze:

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji