31.7.14

Tarta z kremem patisierre i ogrodowymi owocami

Krem patisierre jest doskonały do wielu słodkości! Idealny w połączeniu z masłem - wtedy konsystencja kremu jest bardziej maślana idealna do karpatki czy kremówek.. w połączeniu ze śmietaną jest delikatna i rozpływa się w ustach... smak obłędny z dodatkiem przeróżnych syropów smakowych, może być mięta, marakuja czy zwyczajnie limonka. Ja wypróbowałam już kilkanaście wersji i wszystkie naprawdę są godne polecenia więc macie duże pole do popisu :-) Owoce w tarcie poniżej są ogrodowe... jeżyny od jednego sąsiada, maliny i borówki od sąsiadki, a poziomki moje własne.. yuppi! to jest dopiero radocha gdy zajada się ciasto z owocami,które niedawno wisiały na krzaczku :-) Dziś zostawiam Was z tym przepisem na tydzień... urlopuję właśnie z Moniką z blogu Matka wariatka
Do zobaczenia :-))
Tarta z kremem patisierre i ogrodowymi owocami
przepis własny

Składniki: na kruchy spód

  • 170g mąki pszennej tortowej
  • 120g zimnego masła
  • 2 łyżki mielonych migdałów
  • żółtko
  • 1 łyżka kwaśnej śmietany
Z wszystkich składników zagniatam ciasto jak na kruszonkę, wyrabiam chwilę do połączenia składników i odstawiam zawinięte w folię spożywczą na 30 minut do lodówki.
Po tym czasie ciasto wałkuję, podsypując blat mąką. Umieszczam w blaszce do tart, nakłuwam widelcem i wsuwam do nagrzanego piekarnika 180' na 20-25 minut. Następnie studzę.
Składniki: Creme patissiere (według Pierre Herme )
  •  1 1/2 strąka wanilii
  • 30g mąki ziemniaczanej
  • 80g cukru pudru
  • 350ml pełnotłustego mleka
  • 4 żółtka
  • 35g masła w temp pokojowej
  • 300ml śmietany 36%
  • 6 listków żelatyny
  • 1/2 szklanki soku z limonki
Odrobinę mleka odlać do małego garnuszka po to by połączyć je z mąką, dobrze rozbełtać i odstawić. Do garnka o grubym dnie wlać resztę  mleka, cukier, masło, strąki wanilii przekroić wzdłuż na połówki, nożykiem zeskrobać nasionka i dodać do garnka z mlekiem. Doprowadzić do wrzenia i przecedzić lub po prostu wyjąć resztki laski wanilii z garnka. Do miski włożyć żółtka i dobrze rozbełtać, połączyć ze 100ml gorącego mleka, wlać do garnka z pozostałym mlekiem i mieszając na wolnym ogniu doprowadzić do wrzenia, dolać mieszaninę mleka i mąki i cały czas mieszając na malutkim ogniu doprowadzić do zgęstnienia masy czyli budyniu. Gdy krem zgęstnieje, przelać go do miski, zakryć folią spożywczą  i wstawić do naczynia z kostkami lodu by go schłodzić. W tym czasie odlać odrobinę kremówki do mniejszego garnuszka, resztę ubić na 80% . Żelatynę namoczyć w zimnej wodzie, śmietankę w garnuszku podgrzać i dodać do niej namoczoną żelatynę, wymieszać i schłodzić. Do ubitej śmietany dodać schłodzoną żelatynę oraz powolutku sok z limonki i ponownie zmiksować do uzyskania gęstej konsystencji ( uwaga! po dodaniu kwaśnej limonki konsystencja śmietany szybciej gęstnieje! ), następnie dodać ją do chłodnego kremu patisierre i delikatnie wymieszać by napowietrzyć krem. Do upieczonej tarty przełożyć krem, wyłożyć na nim ogrodowe owoce, u mnie borówka, malina, jeżyna i poziomka, wysypać rant tary migdałami i na około godzinę przed podaniem schłodzić w lodówce. Tarta jest wyśmienita!
Smacznego :-)

13 komentarzy:

  1. Świetne zdjęcie :) Tarta wygląda fantastycznie :)


    Pozdrawiam i w wolnym czasie zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. tarta wyszła Ci wspaniała..uwielbiam,,,,krem owoce,,,slinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Udanego urlopu!
    Tarta wygląda bajecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam, w przepisie podane jest, aby użyć 6 listków żelatyny. Niestety ja posiadam tylko żelatynę w proszku. Ile powinnam jej użyć? Z góry serdecznie dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeden listek to płaska łyżeczka żelatyny ale tej w proszku osobiście dałbym o łyżeczkę mniej czyli 5 łyżeczek. Oczywiście musisz ja również namoczyć i namoczoną zmieszać z cieplą smietanką.

      Usuń
  5. Dziękuję serdecznie. Mam jeszcze jedno pytanie w przepisie na Creme patissiere podane jest 300 ml śmietany 36%. Czy na pewno chodzi o śmietanę, a nie śmietankę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chodzi o śmietankę ale myślałam, że to oczywiste ze względu na to, że nie spotkałam się z 36% kwaśną śmietaną :-)

      Usuń
    2. :)A ja właśnie kupiłam kwaśną śmietanę 36%. Dodałam ją do masy, bo co miałam zrobić:) Tarta wyszła przepyszna. Bardzo dziękuję i przepraszam za tyle kłopotu.

      Usuń
  6. To cała kwintesencja lata - piękna! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jaką średnicę ma Pani forma?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji