21.1.14

Pomarańcze i grejpfruty w syropie herbacianym

To jest dopiero strzał w 10! zdarza mi się czasami odwiedzać ulubione blogi, jednym z nich jest Gotuje bo lubi czyli blog Moniki, która ostatnio przechodzi samą siebie z tymi fantastycznymi pomysłami... ciekawe czy przychodzą jej do głowy podczas obserwowania ludzi z za żaluzji gdy zjada ostatnie łyżki swojej owsianki którą przygotowuje zresztą wyśmienicie... jest tak piękna, że aż się chcę po nią sięgnąć! skopiowałam sam pomysł, bo jest idealny do jogurtu, owsianek, deserów i myślę, że znalazł by uznanie wśród ciast... zapach gotującego się syropu mnie powalił, znowu ten mój ulubiony imbir, pachnący kardamon i herbata ... używamy w pracy earl grey  do wypieków :) może uda mi się w Weekend Was zainspirować pewną herbacianą słodkością :) sam przepis na słoiczek z pomarańczą jest banalnie prosty, wystarczy obrać, pokroić, zrobić karmel i reszta to już tylko minuty by dojść do celu ... a warto, uwierzcie mi na słowo!
Pomarańcze i grejpfruty w syropie herbacianym
Zainspirowała mnie Monika

Składniki: na jeden słoik
  • 2 pomarańcze 
  • 1 grejpfrut
  • 4 nasionka kardamonu
  • 4 łyżki trzcinowego cukru Dark Muscovado ( Diamant )
  • 150ml wody
  • 3 torebeczki czarnej herbaty różanej z nutką wanilii ( Dilmah )
  • 2 łyżki białego rumu
  • 3 kostki kandyzowanego imbiru
  • płatki suszonych kwiatów ( nagietek, róża, lipa, malwa, chaber )
Pomarańcze i grejpfrut obrać i pokroić na plastry, wydrążyć resztki skórki ze środków każdego plastra i ułożyć ślicznie w słoiku posypując każdą warstwę płatkami suszonych kwiatków. Cukier trzcinowy wsypać do garnka, postawić na średnim ogniu i nie mieszając pozwolić mu się pięknie karmelizować, gdy już będzie dość ciemny dodać wodę, rum, zgniecione nasionka kardamonu, pokrojony na plasterki kandyzowany imbir i trzy torebeczki herbaty różanej. Gotować wszystko na małym płomieniu do czasu aż syrop odparuje i się trochę zagęści.Zalej przygotowane w słoju pomarańcze, zamknij słoik i wytrzymaj choć trzy dni by owoce nabrały smaku. Smacznego:)

15 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. to najlepszy pomysł...szczególnie gdy lubi się owsianki i jogurty :)

      Usuń
  2. ile dobra w tym słoiczku. Pycha ! :D

    Pozdrawiamy serdecznie
    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  3. wow, owo, wow! Gosiu, Gosiu, coś wspaniałegO!

    OdpowiedzUsuń
  4. nie dość, że piękne to jakie smaczne musi być , tyle witamin w jednym słoiczku:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pomysł jest rewelacyjny...nie spodziewałam się, że zwykłe pomarańcze staną się niezwykłe :)

      Usuń
  5. Też mi się rzucił przepis Moniki w oczy, a Ty mi go teraz przypomniałaś i nie zostało mi nic innego w takim razie, muszę zrobić te pyszne pomarańczka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Te płatki kwiatów wieńczą dzieło, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jejku, wyglądają bosko!!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji