13.11.12

Owsianka z karmelizowaną śliwką posypana płatkami migdałowymi

Zwykle zarzekam się, że zacznę w końcu stosować zdrowy styl odżywiania, nie bardzo mi to wychodzi bo jest zawsze jakieś "ale", umawiamy się na bezmięsny tydzień, po czym słychać rzucane słowa " jak to? dziś nie ma mięska? ", umawiamy się na lekkie śniadania, które kończą się zwykle bułą z szynką, pomidorem i najlepiej majonezem, a kiedy mowa o niejedzeniu kolacji po godz. 18:00 to połówek robi obfite danie bo właśnie w drodze do domu zapragnął kawałka mięsiwa i uznał, że zrobi śmierdzącą kolacje czyli u nas śmierdząca znaczy kebab z czosnkowym sosem majonezowo jogurtowym, tortilla lub burgery i jak zachować tu zdrowy styl odżywiania! No ale zadbała o mnie bynajmniej firma Kupiec, która wie czego potrzebują tacy ludzie jak ja, czyli tacy którzy ciągle się zarzekają  i nadal o siebie nie dbają :) nie tak dawno otrzymałam paczuszkę od Kupca, w której znalazły się płatki owsiane, kasza kuskus, otręby pszenne, coś na ząb czyli owsianka w 5 minut z jabłkami, ryż, pieczywo chrupkie oraz kaszę jaglaną. W zasadzie wszystkie produkty, które lubię i które postaram się ciekawie wykorzystać:) Zaczęłam od przygotowania śniadania, lekkiego, zdrowego, pysznego, po którym nie ukrywam, chciało mi się jeść bardziej niż zwykle :) Ponieważ nie jadam owsianki ugotowanej na wodzie, źle mi się kojarzy, zrobiłam ją na mleku, dodałam karmelizowane śliwki razem z całym syropem, posypałam płatkami migdałowymi i zjadłam na śniadanie. Czy mi smakowało? owszem, taką owsiankę można jeść nawet co dziennie, do tego kubek kawy i cały dzień lekki jak chmurka...byle nie podjadać :)
Owsianka z karmelizowaną śliwką posypana płatkami migdałowymi
mojego przepisu

Składniki : na 2 porcje                                                             
  • 3/4 kubka owsianki 
  • 1/2 litra mleka 
  • 3 łyżki cukru
  • 2 duże czerwone wypestkowane śliwki
  • 2 łyżki miodu leśnego
  • płatki migdałowe na wierzch
Przygotowanie:
Owsiankę ugotować na mleku. Do rondelka wlać  miód, dosypać cukier i podgrzewać aż cukier się nie rozpuści a wręcz lekko zgęstnieje, dodać pokrojone na plastry śliwki karmelizując je przez chwilę. Ugotowana owsiankę przełożyć na miseczki, nałożyć na wierzch śliwki i polać pozostałym syropem. Wierzch posypać płatkami migdałowymi i od razu podawać.
Smacznego śniadania :)

13 komentarzy:

  1. Wygląda cudownie! Taka owsianka to już nie tylko śniadanie, ale i od razu wspaniały deser :)

    OdpowiedzUsuń
  2. no z karmelizowanymi śliwkami musiała smakować cudownie;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ależ owsianka! jaka smaczna! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mlask! Poprosze miseczke (pelna oczywiscie:))

    OdpowiedzUsuń
  5. owsianka to jest moje danie śniadaniowe nr 1, jeśli okazuje się, ze mój połówek wylał całe mleczko do kawki, a ja musze zjeść kanapkę, nie jestem zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dlatego tak dobrze wyglądasz:) a mniej dobrze bo owsiankę jadam nie za często :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji