1.10.17

Plyndze w jesiennym klimacie z figami, jogurtem i ogrodowym winogronem.

Najprawdziwszy polski obiad za mną w dodatku w klimacie totalnej jesieni i uwielbianych przez nas fig! Nie macie pojęcia jak dawno nie gotowałam w swojej kuchni! remont powoli dobiega końca ale nadal mieszkamy na kartonach wszędzie gdzie się da...dopadła mnie choroba i chęć na zwyczajne proste smaki - placki zwane w naszym regionie plyndzami były chrupiące i pyszne i wiąż czuję ich smak koniecznie dążąc do powtórki! Ogromnie polecam różne kombinacje podczas gdy sezon domowy tuż tuż :-)

Plyndze w jesiennym klimacie z figami, jogurtem i ogrodowym winogronem
przepis babciny

Składniki: na małą porcje
  • 1 kg ziemniaków
  • 1 jajko
  • mała cebula
  • odrobina soli
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
 Dodatki:
  • jogurt grecki
  • ulubiona konfitura lub miód
  • winogrono
  • figa
  • żurawina liofilizowana
  • ulubione zioła
Przygotowanie:
Obierz ziemniaki, umyj i osusz w ręczniku papierowym. Przygotuj maszynkę do mielenia mięsa lub szatkownicę do warzyw, która posiada końcówkę do ścierania. Przepuść ziemniaki wraz z cebulą przez maszynkę i odsącz na sicie z nadmiaru wody. Dodaj jajko, odrobinę soli oraz mąkę ziemniaczaną. Wymieszaj. Twoje ciasto powinno być luźne i z lekko wytrącającym się płynem, nie dodawaj więcej jaj ani mąki bo uzyskasz twardy niezjadliwy placek. Możesz zlać wodę, którą odsączyłeś od startych ziemniaków i dodać kartoflankę osadzoną na dnie Twojego naczynia. Placki smażymy na oleju z obu stron na złoty kolor, lekko osączamy na papierze i podajemy z jogurtem, miodem lub konfiturą oraz figą, winogronem i kwaskową żurawiną. Posypujemy wierzch ziołami i zjadamy!
Smacznego :-)

6 komentarzy:

  1. No czegoś takiego jeszcze nie jadłam, a nabrałam ogromnej ochoty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwykle plyndze jada się z cukrem, tak przynajmniej u nas w Wielkopolsce ale ja zaszalałam i nie żałuję 😊

      Usuń
  2. Wygląda bardzo apetycznie! Muszę zrobić, jak tylko znajdę chwilę czasu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Są pyszne. Nie wiem czy dlatego, że dawno nie jadłam czy nie ale zjadłabym o wiele więcej niż tylko trzy 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. No właśnie takie domowe z cukrem pamiętam, jadłam je chyba wieki temu. Kiedyś jadłam też z mięsem. Może to czas, żeby niebawem przygotować :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też pamiętam z cukrem. Jadałam na plaży podczas wakacji nad polskim morzem. Wszyscy jedli zresztą 😊 a z mięsem to w Zakopanem takiego z gulaszem ale i tak w Zakopanem zwykle stawiam na golonkę z kapuchą, raz na dwa lata można, co tam!

      Usuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji