24.5.15

Tarta rabarbarowo truskawkowa z nasionami chia

Przepisu miało nie być ... tarta tak prosta,  że nie ma zbyt wiele do pisania! Upieczona specjalnie na piątkowego grilla, ponieważ okazała się całkiem smaczna poproszono mnie o przepis zatem dedykuję go nowo poznanym osobom a przede wszystkim jednej z nich, która korzysta z mojego bloga i twierdzi, że korzystając z niego wypieki bardzo jej się udają :-) bardzo się cieszę więc piszę ... piszę ten skromny przepis i polecam go wszystkim doświadczonym i nie doświadczonym cukiernikom :-) Osobiście lubię proste, kruche i przede wszystkim kwaskowe tarty i inne słodkości o kwaśnym smaku ... ta właśnie taka była czyli moja ulubiona :-) Nie wspomniałam, że do nadzienia dodałam słynnych nasion chia ... dla informacji jest to szałwia hiszpańska posiadająca magiczne działanie, przynajmniej tak wszędzie piszą! Nasiona są dość specyficzne, dla tych którzy lubią sparzony len i spożywają go zdrowotnie, chia nie jest z pewnością ani obca ani straszna .. dla mnie nie jest idealna gdy zalewam ją wodą czy zalewam jogurtem, każdy jednak musi znaleźć odpowiedni sposób na jej serwowanie a ja chyba znalazłam :-) nikt by się nawet nie spodziewał, że dodałam hiszpańską szałwię do nadzienia, zalałam ją wodą odstawiając na noc, kolejnego dnia była dokładnie taka jakiej nie lubię ale dodana do rabarbarowej masy stała się całkiem znośna a co najważniejsze niewyczuwalna ..Ania koniecznie kup, spróbuj, może okaże się dla Ciebie i Twojej rodziny idealna do deserów, zdrowych w dodatku! lub jak ja ... zastosuj do tej oto tarty :-) o nasionach poczytasz tu - klik
Tarta rabarbarowo truskawkowa z nasionami chia
przepis własny

Składniki: na spód
  • 180g masła w temperaturze pokojowej
  • 120g cukru
  • 330g mąki pszennej T550
  • jajko
  • łyżka jogurtu greckiego lub kwaśnej śmietany
Wszystkie składniki przełóż do dużego naczynia, zagnieć dłonią na kruszonkę, uformuj w kulę, spłaszcz omączoną dłonią na obsypanej mąką stolnicy i rozwałkuj ciasto na  odpowiednią wielkość Twojej blaszki. Ciasta może być za dużo, to porcja na dwie okrągłe blaszki o rancie 25cm, jeśli chcesz wylepić tylko jedną blaszkę, resztę ciasta uformuj ponownie w kulę i włóż do zamrażalnika - gdy zechcesz zrobić kolejną tartę po prostu dzień wcześniej odmrozisz ciasto :-) możesz również rozwałkować od razu ciasta na dwie blaszki i jedną z nich przechować do kolejnego pieczenia w zamrażalniku, wtedy rozgrzewasz piekarnik i zmrożona tartę od razu do niego wsuwasz :-)  Ja wykładam wylepiona tartę papierem do wypieków i wsypuję drobne ogrodowe kamienie by obciążyć ciasto, które wówczas nie zsunie się bokami z blaszki ( można obciążyć suchym grochem lub fasolą ) Rozgrzej piekarnik do 200' i wsuń tartę na 10 minut, jeśli używasz kamieni lub grochu, po tym czasie usuń papier z jego zawartością i dopiekaj tartę przez kolejne 5 minut. Ostudź przed nałożeniem nadzienia!

Składniki: na nadzienie
  • 200g rabarbaru
  • 100g truskawek
  • 2 łyżki nasion chia zalać dzień wcześniej przegotowana woda i odstawić na noc.
  • 120g cukru
  • sok z jednej cytryny
Rabarbar umyj i osusz, nie obieraj! Pokrój niedbale na kawałki, jedną część rabarbaru przełóż do garnka, dodaj sok z cytryny oraz cukier. Gotuj na średnim ogniu aż rabarbar straci swoja jędrność. Następnie dodaj pozostałą część rabarbaru oraz truskawki i gotuj dosłownie 2 minuty by ta część rabarbaru nie zdążyła sie rozgotować! Na koniec dodaj napęczniałe nasiona chia i dobrze wmieszaj je do nadzienia, pozostaw do ostygnięcia. Letnie nadzienie przełóż na kruchy upieczony spód i wyrównaj. Przygotuj kruszonkę.

Składniki: na kruszonkę
  • 100g mąki pszennej
  • 50g cukru
  • 50g miękkiego masła
  • garść płatków migdałowych
Wszystkie składniki rozcierać w palcach, najpierw masa będzie przyklejała się do rąk, następnie gdy masło połączy się z mąką powstanie sypka masa.

Posypujemy kruszonką wierzch tarty, odrobina migdałów i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180' na około 25 minut lub zrumienienia się wierzchu, pamiętajcie że każdy piekarnik inaczej piecze! jeśli go nie znasz, pilnuj ciasta! :-) Po upieczeniu tartę odstaw aż całkowicie ostygnie. Smacznego!

5 komentarzy:

  1. czasem najprostsze przepisy okazują się najlepsze :) a jeśli chodzi o nasiona chia - z samą wodą czy innym neutralnym płynem też mnie nie zachwycają, ale za to cudownie sprawdzają się we wszelkich mlecznych czy owocowych koktajlach, trzeba tylko znaleźć swój ulubiony smak :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no własnie, te najbardziej proste okazują się rzeczywiście przesmaczne a nasiona owszem, próbowałam z koktajem, całkiem niezłe były ale jednak warstwowo z jogurtem przeszkadza mi ich obślizgłość :-)

      Usuń
  2. Muszę w końcu kupić te jagody

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakoś nie wyobrażam sobie tej tarty z nasionami chia :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji