8.2.15

Gryczany placek z tatarem orientalnym

Kolej na gryczany placek w wersji wytrawnej ... tym razem mleko kokosowe zastąpiłam wodą ale można mlekiem sojowym. Konsystencją się nie różni, jedynie smakiem bo nie wyczuwam słodkości placka. Placek do tatara powinien być w temperaturze pokojowej, nie powinien być ciepły w każdym razie.
Tatar orientalny to tatar z dodatkami takimi jak sos sojowy, olej sezamowy czy kolendra, bardzo lubię i bardzo mi smakował! Idealna przystawka i idealny lekki obiad.
Gryczany placek z tatarem orientalnym
przepis własny

Składniki: na gryczane placki
  • 200g mąki gryczanej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 250 ml wody
  • szczypta soli
  • 2 łyżki oliwy słonecznikowej
Mąkę gryczaną połączyć z mlekiem, proszkiem do pieczenia, solą i oliwą. Zmiksować na jednolitą masę.
Rozgrzać maksymalnie patelnie, wlać pół łyżeczki oliwy i wylać około trzech łyżek masy gryczanej ( u mnie mała patelnia ) smażyć placuszki do wyczerpania masy.

Składniki: na tatara orientalnego
  • 200g mięsa wołowego 
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • 2 łyżki oleju sezamowego
  • 2 łyżeczki zimnej wody mineralnej ( niegazowanej )
  • 2 szalotki drobno pokrojone
  • chili drobno pokrojone
  • ogórek konserwowy drobno pokrojony
  • łyżeczka kaparów posiekanych
  • kolendra do dekoracji
Przygotować dodatki, bardzo drobno posiekać szalotkę, chili, ogórka, kapary przekroić na połówki. Mięso drobno posiekać lub zemleć w maszynce ( ja tak zrobiłam ) przełożyć do miseczki, dodać  wodę. Wymieszać i uformować dwie porcje na gryczanym placku. Mięso posypać dużą ilością świeżo mielonego czarnego pieprzu, obok ułożyć dodatki, w środek wbić żółtko, wierzch posypać jeszcze jedną dawką pieprzu, rzucić listki świeżej kolendry i natychmiast podawać.Smacznego!

5 komentarzy:

  1. nie jadłam nigdy tatara ale wygląda smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Smak tatara bardzo lubię, ale mimo wszystko zawsze mam opory przed jedzeniem surowego mięsa. Może kiedyś się przekonam ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji