1.6.13

Pavłova z truskawkami i mini bezikami

Kolejny debiut, tym razem z okazji urodzin koleżanki mojej córki Sandry...z okazji Dnia Dziecka i z okazji mojego 16 dniowego urlopu, na który to wybieram się do Zakopanego...właściwie to pewnie jestem w drodze bo post pisany trochę wcześniej:) Pavłova  u mnie często jak widzicie ..ulubione ciasto domowników a szczególnie Weroniki...ciasto nazwałabym eleganckim bo za każdym razem wygląda pięknie, tak pięknie, że chce się je robić i robić a potem już tylko jeść:) Pomysł na kolejną Pavłovą był spontaniczny, wynikający z korespondencji z Joasią no i oczywiście rozmowa na temat wspólnego pieczenia, która rozeszła się dalej wśród blogerek, które upiekły razem z nami...czyli piekłyśmy w większym gronie...Ania Marysia , Jola , Agnes , Agnieszka , Joasia , Łucja   kto piekł jeszcze z nami a o kim nie wiem dowiecie się w najbliższym czasie:)
WSZYSTKIM DZIECIOM ŻYCZĘ WSZYSTKIEGO CO NAJLEPSZE, ŻEBY DZIEĆMI DŁUGO ZOSTAŁY!

Pavłova z truskawkami i mini bezikami
przepis własny

Składniki: na bezę
  • 180g białek
  • 300g zwykłego cukru
  • 1 łyżka budyniu waniliowego
  • 1 łyżka octu winnego 
  • szczypta soli
  • odrobina barwnika spożywczego w kolorze różowym (do mini bezików )
Dodatkowo:
  • 250g serka mascarpone
  • 200ml śmietanki kremówki 30%
  • 1 białko (30g)
  • 2 łyżki cukru
  • truskawki 
Wykonanie:
Białka ubijam na sztywno ze szczyptą soli, gdy są już dobrze ubite dodaję po łyżce cukru dalej ubijając na wysokich obrotach, dalej dodałam budyń i ocet winny ubijając tylko do połączenia składników. Na papierze narysowałam okrąg, wyłożyłam ubite sztywne białka i wstawiłam do nagrzanego piekarnika (160') i od razu zmniejszyłam temperaturę do 100'. Nie piekę bezy 10 minut w wysokiej temperaturze jak przewidują inne przepisy, ponieważ temperatura tak od razu się nie zmniejszy więc 10 minut zamienia się na 20 a beza staje się koloru rdzawego. Bezę piekę przez 1,5 godziny i zostawiam ją na noc w piekarniku.
Beziki zrobiłam z tej samej masy, dodając do worka patyczkiem odrobinę barwnika. Wycisnęłam na pergamin masę bezową i piekłam razem z dużą bezą 1,5godz :)
Białko do kremu ubijam na sztywno z cukrem, śmietankę również ubijam.
Mascarpone mieszam w blenderze, dodaję ubitą śmietankę, mieszam, dodaję białko i teraz mieszam już łyżka bardzo delikatnie by masa była puszysta. Masę wyłożyłam  na bezę, ułożyłam truskawki i dookoła wcisnęłam upieczone mini beziki.
Smacznego :)

20 komentarzy:

  1. Ja zapraszam do siebie też na pavlova :)
    http://gotujebochce.blogspot.com/2013/05/pavlova-z-kremem-mascarpone-i.html

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda niewyobrażalnie pięknie O.o

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepyszne! Muszę w najbliższym czasie i ja zrobić Pavlovą :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszny widok!
    Pavlowa to moje ulubione.
    Cudnego urlopu, z piękną pogodą Gosiu.

    OdpowiedzUsuń
  5. cudowna, jesteś mistrzynią bez!

    OdpowiedzUsuń
  6. Małgosiu beza wyszła Ci bardzo dostojnie :)
    Wszystkie wypieki wyglądają przepysnie i każdy inny.
    Dziękuję za zaproszenie, wspólne pieczenie i polecam się na przyszłość :)

    OdpowiedzUsuń
  7. piękna :) mini beziki urocze :) dziękuję za wspólne pieczenie!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak ja lubię patrzeć na Pavlovą !!!! LOVE

    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  9. twoja Pavlova jest wyborna:))) wiem z doświadczenia:)

    OdpowiedzUsuń
  10. przepięknie Ci wyszła, Pavlova nadal przede mną
    ale kiedyś i ja się skuszę !

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne, co jedna to lepsza. Najadłam się samymi fotkami.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ekstrawagancka i piękna Pavlova :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda przebajecznie, naprawdę! Od samego widoku czuję cukier w ustach. Nie wiem, dlaczego, przecież nie przepadam za bezą... ; o
    Będzie mi bardzo miło, jeśli zajrzysz do mnie: dariawkuchni.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooooj, myślę, że to świetny pomysł. Ci, którzy będą mogli ją schrupać, będą Ci wdzięczni! :P

      Usuń
  14. O tak, Pavlova wygląda tak eterycznie o elegancko jednocześnie.. <3

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepyszne są te ciasta ale ja niestety zbyt dużo nie mogę iść jeść. Jednak jeżeli nadarzy się okazja to oczywiście ją zjadam. W sumie również bardzo podoba mi się korzystanie z serwisu kulinarnego https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/ ponieważ właśnie tam znajduję zdecydowanie najlepsze przepisy na różne desery.

    OdpowiedzUsuń

  16. Hello there! Quick question that’s entirely off topic. Do you know how to make your site mobile friendly?
    My web site looks weird when browsing from my iphone4. I’m trying to find
    a theme or plugin that might be able to resolve this issue.

    If you have any suggestions, please share. Cheers!

    Feel free to visit my page:::: 부산오피

    (freaky)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dzięki za przydatne słowa.
    Na blogu można znaleźć wiele interesujących ciekawostek.
    szorowarki i zamiatarki

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji