21.9.12

Drożdżowy placek ze śliwkami

Poszukiwałam drożdżowca i znalazłam idealny! Życzę Wszystkim wspaniałego Weekendu :))



Drożdżowy placek ze śliwkami
zainspirowana przepisem z tej strony klik

Składniki:

  •  400g mąki (przesianej)
  • ok. 150g mleka
  • 7g suchych drożdży
  • 100g cukru
  • 2 duże jaja
  • skórka otarta z 1 dużej cytryny (pominęłam)
  • ¼ łyżeczki kardamonu (zmielonego lub drobno utartego)
  • szczypta soli
  • 200g masła w temperaturze pokojowej
  • dodałam płatki migdałowe na wierzch

ok. 500g truskawek cukier puder do oprószenia ciasta ( u mnie śliwki )

Suche drożdże rozprowadzić w kilku łyżeczkach lekko podgrzanego mleka z łyżeczką cukru i odrobiną mąki (składniki odejmować z ogólnej puli), wymieszać i pozostawić na kilkanaście minut do wyrośnięcia.

Jaja roztrzepać z cukrem i solą. Dodać pozostałą mąkę, drożdżowy rozczyn, kardamon i drobno utartą skórkę z cytryny. Połączyć wszystkie składniki. W trakcie zagniatania dodać masło. Zagniatać aż do uzyskania gładkiego ciasta. Ciasto powinno być miękkie i dość klejące.
Jeśli będzie się zbyt mocno kleiło do rąk, to najlepiej nie podsypywać go mąką, ale lekko nasmarować dłonie oliwą. (Ja wyrabiałam ciasto robotem).
Włożyć ciasto do miski, przykryć ściereczką i pozostawić do wyrośnięcia na ok. 1,5 godz.
Przygotować dużą, prostokątną foremkę (35x25cm). Wyłożyć papierem do pieczenia lub wysmarować masłem i oprószyć mąką.
Do formy wyłożyć ciasto, rozciągając palcami. Zostawić do ponownego wyrośnięcia na ok. 1 godz.
Na wierzchu ułożyć umyte i osuszone truskawki (kroiłam je na połówki).
Wstawić do nagrzanego do 180st. C piekarnika. Piec ok. 25-40min (u mnie grzałki: góra - dół).
Przed wyjęciem z piekarnika sprawdzić czy patyczek włożony w środek ciasta wychodzi suchy.
Ostudzone ciasto posypać cukrem pudrem.
Smacznego!




6 komentarzy:

  1. Ciacho na pewno pycha! ale jaki piękny ten talerzyk w kwiatki:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. drożdżowe pyszne i jeszcze te śliweczki.. : )

    OdpowiedzUsuń
  3. Achhh zjadłoby się .. te soczyste śliweczki... chrupiące migdały.. pycha... kradnę jeden talerzyk z zawartością ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji