9.7.14

Dżem truskawkowo winny

Truskawki pomału się kończą więc pomyślałam, że jeszcze zdążę zamknąć je w słoiku i tak się stało.. oto one :-)
Dżem truskawkowo winny
przepis własny

Składniki:
  • 1kg truskawek
  • 300ml czerwonego półwytrawnego wina
  • 300g cukru
  • sok z jednej cytryny
  • łyżeczka masła
Truskawki odszypułkować, opłukać i osuszyć w papierowym ręczniku. Cukier i wino przelać do garnka i pozwolić by cukier się rozpuścił, następnie dodać truskawki w całości, sok z cytryny i łyżeczkę masła. Gotować na małym ogniu około godziny do dwóch. Gdy owoce zaczną gęstnieć przełożyć jeszcze gorące do słojów i zamknąć.Nie trzeba ponownie gotować. Smacznego :-)

2 komentarze:

  1. Dzisiaj skończyłem robic ten dzem, dziekuje za przepis. Redukowałem dłuzej, bo mi był ciagle za rzadki :) ale smaczny wyszedl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji