6.10.14

Popołudnie z Felixem - moja propozycja dla przekąski :-)

No właśnie ... czy przekąska to zawsze baton, frytki czy chipsy? Oczywiście myślimy o tej wersji kiedy brakuje nam czasu, jednak ja postawiłam na kreatywność, która okazała się bardzo prostą przekąską ... smaczną, elegancką a przede wszystkim zdrową. W mojej wersji orzechowe krakersy wykonane są przeze mnie, dzięki temu połowę mąki pszennej mogłam zastąpić orzechami, które wcześniej zostały zmielone bardzo drobno na mąkę co oznacza, że przekąska jest lżejsza i mniej zapychająca ... oczywiście zdrowsza :-)
 Domowe orzechowe krakersy z puree dyniowym, grillowaną gruszką, serem pleśniowym i posypką z nerkowców
Przepis własny

Składniki: na krakersy
  • 1szklanka mąki pszennej
  • 1szklanka mąki z orzechów nerkowca
  • 1/2łyżeczki cukru
  • 3 łyżki oliwy roślinnej
  • 1 szklanka jogurtu greckiego
  • sól morska do posypania
  • łyżka grubiej posiekanych orzechów do posypania wierzchu
Dodatki:
  • 4 łyżki puree z dyni zwyczajnej
  • jedna grillowana gruszka 
  • dwie łyżki sera Danish blue
  • garść grubo posiekanych nerkowców

Przygotowanie:
Jeśli nie posiadasz puree dyniowego w słoiku ze swojej spiżarni, wystarczy że kilka plastrów dyni upieczesz z dodatkiem soli i pieprzu dzień wcześniej w temperaturze 180' przez około 20 minut a następnie upieczoną dynię zmiksujesz blenderem ręcznym na puree.

Wszystkie składniki zagnieść razem na gładkie, elastyczne ciasto, przełożyć na posypany mąką blat i bardzo cienko rozwałkować. Wyciąć okrągłym wykrojnikiem z ciasta koła, które należy przełożyć na blaszkę wyłożoną papierem do wypieków, posypać każde kółko drobnymi orzechami i włożyć do nagrzanego piekarnika do 180' na 20 minut. Po upieczeniu pozostawić do wystudzenia, następnie wyłożyć na każdym kółku po łyżeczce puree dyniowego, pół plasterka grillowanej gruszki i wszystko posypać pokruszonym pleśniowym serem oraz grubo posiekanymi nerkowcami.

Popołudnie z Felixem

4 komentarze:

  1. Świetna, zdrowa alternatywa dla chipsów, paluszków i innych fast foodów :)

    Zapraszam na mojego makijażowego bloga:
    http://blondivy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, idealna przekąska. Bardzo ciekawi mnie ich smak :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To wygląda tak bardzo zachęcająco, nie mogę się przestać patrzeć, super pomysł :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji