piątek, 3 maja 2013

Wiosenna sałatka z pokrzywą i czosnkowym dresingiem

Pokrzywę zjadłam po raz pierwszy i cieszę się, że mogę napisać że nie ostatni :)
W domu nazwano mnie czarownicą i tak mi się to spodobało, że uznałam iż zacznę też pijać pokrzywowe napary, które korzystnie wpływają na pracę przewodu pokarmowego i do tego poprawiają cyrkulację krwi co w moim przypadku jest dość ważne:) Nie wpadłabym na zjedzenie pokrzywy gdyby nie fakt, że ciągle czytam u Was na blogach, że zbieracie młode chwasty i zajadacie się nimi w sałatkach! zgłupiały czy co? chwasty?! no i sami widzicie...mam i ja chwast na talerzu:)
Odważyłam się!
Wiosenna sałatka z pokrzywą i czosnkowym dresingiem
przepis własny

Składniki:
  • garść młodej sparzonej pokrzywy
  • kilka gałązek pokrzywy z kwiatem
  • kilka liści sałaty lodowej
  • 1 duży sparzony i obrany pomidor
  • 4 plastry pokrojonej w kostkę fety
  • kilka zielonych oliwek pokrojonych w plastry
  • 3 ząbki czosnku
  • 1/2 papryczki chili
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 łyżeczka miodu
Na talerzu położyć kawałki liści sałaty lodowej, pomidor pokroić na ósemki i rozłożyć na sałacie, następnie poukładać sparzoną pokrzywę, pokrojony ser feta, pokrojone oliwki i posypać główkami pokrzyw z kwiatami. Czosnek przecisnąć przez praskę, wrzucić na gorący olej, dodać chili bardzo drobno pokrojone i na małym ogniu podgrzewać aż czosnek będzie złoty ale nie spalony.
Do całości dodać miód, wymieszać i polać sałatę.
Smacznego :)
Dodaję do akcji:

21 komentarzy:

  1. i co? po sparzeniu taka pokrzywa nie kłuje w paszczę od środka, że się tak wyrażę?:) wygląda ciekawie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie tego się bałam ale nawet bez sparzenia nie kłuję w paszczę jak jest młoda:)te listki z górnych łodyżek z kwiatami nie były parzone...te kwiaty mają tylko taki dziwny zapach ale generalnie przeżyłam :)

      Usuń
  2. Ciekawa jestem takiej sałateczki, prezentuje się świetnie, piękna, wiosenna, kolorowa :)
    Pozdrawiam,
    Beata

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze się nie odważyłam na pokrzywę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Warto otwierać się na nowości, nawet jeśli wydają sie tak szalone jak jedzenie chwastów:-). Ja w tym roku zaczęłam jeść kwiaty ozdobne. Na razie tylko fiołki i pierwiosnki, ale przed mną mniszek, bez, róża i wiele wiele innych.
    Gratuluje odwagi i pozdrawiam ciepło:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z takimi dodatkami nigdy nie próbowałam, ale musiała być pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To z różowymi kwiatami to nie jest pokrzywa, tylko mierznica czarna. Ale w sumie też można ją jeść :) Podobno leczy depresję ;)
    Pozdrawiam kwiatowo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Depresji nie miewam raczej ale przynajmniej wiem że nie zjadłam jednak pokrzywy! a myślałam, że dzielna byłam :)

      Usuń
    2. Byłaś dzielna, bo te sparzone listki, to chyba jednak pokrzywa ;)

      Usuń
  7. świetny pomysł, a pokrzywa dobra jest także na włosy i paznokcie

    OdpowiedzUsuń
  8. Ekhmm...pokrzywa powiadasz? :) To nie dla mnie. Az tak odwazna to nie jestem, chociaz przyznaje, ze salatka niczego sobie ;)

    Sciskam majowo :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Trochę się boję, że język mi się poparzy :) Ale sałatka bardzo ciekawa!

    OdpowiedzUsuń
  10. Pokrzywa?! Hmm, podobnie jak poprzedniczka - też się boję, że poparzy :) Ale może kiedyś się skuszę,bo sałatka wygląda zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  11. To z kwiatkami nie parzy, piłam sok z nich jak byłam mała :D
    Ale chyba pójdę zaraz na spacer i ususzę listki pokrzywy... Herbatka jest bardzo pyszna, ma ładny zielonkawy kolorek robiłam w tamtym roku :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Też się przymierzam do chwasta :) Sałatka piękna jak najbardziej!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ta roślina nie jest pokrzywą, to jasnota pupurowa (Lamium purpureum, a ona nie jest parząca. Ale fajne zastosowanie znalazłaś dla niej i sałatka na pewno smakowała tak dobrze jak wygląda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiem:) już mi to ktoś napisał :))

      Usuń
  14. Przykro mi Kochani, ale na tym zdjęciu pokrzywy NIE MA :( a szkoda, bo szukam ciekawych pomysłów na sałatki z pokrzywy :) Pokrzywa ślicznie oczyszcza organizm na wiosnę, no ale trzeba ją jeść lub pić surową :(
    Sok z surowej pokrzywy jest niestety okropny, nawet z miodem i cytryną :(

    OdpowiedzUsuń
  15. gdzie tu na zdjeciu ta pokrzywa?!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...