wtorek, 6 marca 2012

Gęsta zupa z soczewicy i cieciorki

Wspólne gotowanie, które jest pomysłem Bożenki to fajna zabawa więc biorę udział, bo dlaczego by nie.
Jako pierwsza zaproponowałam przepis na strączki w zupie choć widzę, że nie każdy
wie gdzie zakupić ciecierzycę- ja ją kupuję w Piotrze i Pawle, Almie i najczęściej w puszce
bo nie trzeba już moczyć. Zupa jest pyszna jeśli ktoś lubi gorące, geste i z soczewicy :-)
Przy okazji biorę udział w zabawie firmy Neoflam- Mistrzowie patelni i mam nadzieje, że coś wygram :-))



Gęsta zupa z soczewicy i cieciorki z cheddarem
mojego przepisu

Składniki: na 4 porcje

  • 1 szklanka czerwonej soczewicy 
  • 1 puszka cieciorki
  • 1 puszka pomidorów krojonych
  • 1 cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 3 szklanki bulionu warzywnego
  • 1/2 szklanki startego sera cheddar
  • gałązki tymianku
  • sól, pieprz do smaku
  • 1/2 łyżeczki pieprzu cayenne lub ostrej papryki

Przygotowanie: 

  Na oleju zeszklić cebulę i czosnek przeciśnięty przez praskę, dodać pomidory i smażyć jeszcze przez około 5 minut ciągle mieszając. Dodać bulion, soczewicę, oraz przyprawy. 


Gotować wszystko ok 15 minut. Gdy soczewica zmięknie a płyn odparuje dodajemy wypłukaną cieciorkę. Gotujemy jeszcze 5 minut, przelewamy do miseczek
 i na wierzch kładziemy starty cheddar oraz listki tymianu.
Smacznego!

Dodaje do akcji:



11 komentarzy:

  1. cieciorkę uwielbiam:))) pod każdą postacią:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Małgosiu pysznie wygląda Twoja zupka:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aniu bo była pyszna! najlepsza!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda pysznie..muszę zakupic skladniki i zrobic.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A widzisz...jest pyszna! uwielbiam takie zupy!

      Usuń
  5. Mam problem z kupnem cieciorki..a może spróbować bez cieciorki??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że możesz...nawet czerwoną fasolę z puszki możesz dodać:-)

      Usuń
    2. Moja zupka właśnie się gotuje..co prawda bez cieciorki [ nie mogłam nigdzie kupic] i z zieloną soczewicą..no i zobaczymy co wyjdzie..

      Usuń
    3. Bożenko jak zrobiłaś z soczewicą i to nie ważne czy zieloną, brązową czy czerwoną to musi być nieprawdopodobnie pyszna!

      Usuń
  6. zupa jest genialna i robi się sama!! :) mega sycąca i przepyszna. gotuję ją co najmniej raz w tygodniu już od kilku tygodni i jeszcze mi się nie znudziła! nawet mój chłopak się nią zajada ze smakiem mimo, że nie przepada za zupami :)
    wielkie dzięki za ten przepis!!!!!

    p.s. za chwilę nastawiam garnek z bulionem ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...