wtorek, 25 października 2011

Primi piatti czyli Makaron w mig!

Nie ma jak to obiad ugotowany w jedną, krótką chwilę w przerwie na kawę :-) Dosłownie 20 minut i już..podaję, zjadam i dopijam kawę! Nie wiem jak wy ale ostatnio polubiłam dania szybkiej akcji mimo, że kuchnia to mój pokój i lubię w niej przebywać, pichcić, smakować a nawet zmywać :-) to taka mała mania raczej...zaczynam szukać pracy na zmywaku :-)  Dziś Światowy dzień makaronu - oto makaron w 20 minut!
Przepis na makaron został nagrodzony przez Lubellę klik
Dziękuję pięknie za docenienie mnie!

Makaron w 20 minut
mojego przepisu

Składniki  na 4 porcje:

  • opakowanie 500g ulubionego makaronu
  • 1/2 cebuli
  • 1/2 zielonej papryki
  • 4 pieczarki pokrojone na ćwiartki
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 puszka pomidorów użyłam w całości
  • sól
  • pieprz cytrynowy
  • pieprz kolorowy
  • 1 łyżka suszonej bazylii
  • kilka listków świeżej bazylii na wierzch
  • 1 łyżeczka płatków chili+ malutki kawałek świeżej pokrojonej
  • 2 łyżki słonecznika
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • 2 łyżki żółtego startego sera
  • 1/2 szklanki śmietanki 36%
Przygotowanie:
Wstawić w dużym garnku wodę z odrobiną soli,
gdy woda zacznie się gotować wrzucić makaron i gotować jakieś 8 minut al'dente.
W międzyczasie pokroić cebulę, paprykę,pieczarki, czosnek i chili.
Wrzucić pokrojone warzywa na patelnie, dodać łyżkę oliwy z oliwek i kiedy warzywa zmiękną dodać słonecznik i pomidory.
Wszystko jeszcze podgotować 3 minuty by sos lekko zgęstniał, dodać suszoną bazylię, śmietankę i ser,
wymieszać.
Do sosu wrzucić ugotowany makaron, wymieszać ponownie, udekorować bazylią i podawać gorące.
Pycha!

Przepis dodaję do akcji:

10 komentarzy:

  1. zachęca mnie przede wszystkim soczysta czerwień tego makaronu:) oraz fakt, że to danie ekspresowe:))) super! pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. goha i to jakie ekspresowe :-)zrobić Ci jutro przed wyjściem?

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mi się podoba :)
    P.S. w opisie przygotowania 2 razy napisałaś o gotowaniu makaronu ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. tu-tusia- tak? oo już poprawiam! dzięki

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiola- dzieki...miło, ze Ci przypadł mój makaronik do gustu :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. koniecznie muszę kiedyś przygotować, tym bardziej, że jest szybkie i nie drogie :) czyli to, co studenci lubią najbardziej :D

    OdpowiedzUsuń
  7. ag- nie jestem już studentką a szkoda bardzo bo chętnie wróciłabym do tego trybu życia :-) ale też kocham szybkie dania i nie drogie zarówno! pozdrowionka dla wszystkich studencików :-)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Majstersztyk! Robię to danie minimum 2 razy w miesiącu. Moja dziewczyna je uwielbia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda na prawdę apetycznie.Nie dosyć, że uwielbiam makarony to dodatkowo można przygotować to danie bardzo szybko :).

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...