17.8.16

Pomidorowe tagliatelle z grillowaną krewetką olbrzymią

Kolejny sposób na makaron, który pokochałam bez reszty! Paczkę z makaronami marki  Malma otrzymałam jakiś czas temu,  ale był urlop i chwilę przeleżała w działkowym kredensie...nie bez powodu się ucieszyłam, ponieważ makarony to moja miłość..jem, jadłam i jeść będę w każdej postaci! Oczywiście skuszę się czasami także na typowy tłusty sos śmietanowy ale póki co, jadam rozsądnie stąd pomysł na pomidorowe tagliatelle z grillowaną krewetką a za paczuszkę ogromne podziękowania :-)
 Pomidorowe tagliatelle z grillowaną krewetką olbrzymią 
przepis własny

Składniki: na 2 porcje
  • Makaron tagliatelle (u mnie firmy Malma)
  • puszka krojonych pomidorów 
  • 2 olbrzymie krewetki zwane również jako królewskie (mrożone, szare, surowe)
  • mała czerwona chili
  • mała zielona chili
  • 1 szalotka
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżki oliwy 
  • sok z połowy cytryny
  • duża garść kolorowych pomidorków koktajlowych
  • kilka gałązek świeżej, drobnej greckiej bazylii
  • łyżka posiekanego szczypiorku (do dekoracji)
  • sól, pieprz do smaku
Makaron ugotować według informacji na opakowaniu. Krewetki obrać: delikatnie podważamy poszczególne kawałki pancerza, obierając je. Ostatni kawałek pancerza wraz z ogonem można pozostawić nieobrany. Przez cały kręgosłup wbić patyczek do grillowania, tak by grillowana krewetka pozostała prosta, lekko doprawić solą, pierzem oraz chili, skropić cytryną i grillować aż krewetka uzyska ładny blado różowy kolor.  Na patelni rozgrzać oliwę, wrzucić posiekaną szalotkę oraz czosnek i przesmażyć krótko by nie spalić czosnku. Dodać posiekane chili (odrobinę pozostawić pokrojonej w cienkie plasterki) i ponownie przez chwilę przesmażyć aż uwolni się zapach. Wrzucić krojone pomidory i zredukować zbędny płyn. Doprawić solą oraz pieprzem, dodać na końcu odrobinę porwanych listków bazylii i przemieszać. Ugotowany makaron przełożyć do przygotowanego sosu i wymieszać by sos osadził się na całej jego powierzchni. Wyłożyć na talerze, udekorować kolorowymi połówkami koktajlowych pomidorków, ułożyć po jednej grillowanej krewetce na górze makaronu i udekorować ziołami, pieprzem oraz chili. Smacznego!



3 komentarze:

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji